tisdag 22 maj 2007

Helgens äventyr

Jaha dax att lägga helgens poker till handlingarna.
Det här kommer väl precis som vanligt bli ett superlångt inlägg.

Lördagkväll som skulle bli pokerfri blir inte det då fler vill spela cashgame.
Så det blir ett 5/10 cashgame bord på klubben.
Kommer inte ihåg så många händer men ett par intressant finns ju.

Jag är med och floppen kommer J 4 2 (två klöver)
Satsar 200 och Andreas N synar.
turn 4
potten är runt 600 tror jag.
Jag ställer Andreas N all in med 700+
Han stekar en bra stund med foldar sen men orden "Jag tror vi har samma hand"
och visar AJ.
Fredrik N är på direkt och vill satsa mot Andreas N att jag har en bättre hand än AJ.
Andreas tar vadet om 500:-
Jag ser ju såklart till att jag har 10% på potten alltså 100:- för att visa handen.
Vad hade jag då ?

Gissa innan du läser vidare :-)
Rätt svar är: Q T i klöver
Andreas N vinner alltså vadet och tiltar Fredrik en del :-)
Dom gör upp i heads up sen men resultatet får du fråga dom om

Under sista varvet har tyvärr en spelare lite för hög promillehalt så spelet blir lite lidande.
Jag spelar en hand mot honom då jag har 5 5 och synar 105 preflopp.
flopp 2 4 6
jag checkar, han satsar 125, syn
turn 9
jag checkar han satsar 125, syn
river 9
jag checkar, han satsar 310.
Steker en stund men måste ju syna då han bluffat en hel del.
Han visar J 8 och jag vinner potten......
Gick ca 1600:- plus så det var en bra kväll.

Söndag
Sista GP turneringen på klubben innan finalen.
Det är en 100:- med 1 rebuy och 1 addon.
Mycket action på bordet och en spelare åker efter att förlorar med KK mot AA.
Jag får AQ och limpar bara med.
flopp Q x x
Pekka Ko ställer all in
Jag synar och han visar KQ
men men
turn K
river K
Rebuy !

Får iskalla kort men vinner iaf en liten pott med JJ.
Kör överlevnads taktiken för att kunna göra en addon i pausen.
Men 3 min kvar till paus får jag 10 10 på knappen.
Blinds 150/300 och jag har 1900 i stacken
3 spelare limpar med och jag bestämmer mig för gå all in
Spelare ett synar med Q7 i spader en fold och spelare två synar med 8 6
flopp 10 x x
turn x
river K i spader
Såklart ger det spelare ett en färg och jag är utdragen och utslagen.......

Får blir 5/10 cashgame istället.
Efter en stund får jag AA och ställer in efter att en har höjt preflop.
Får syn och AA håller så dubblar upp.
Har en del bra kort och stacken växer fint.

Kommer inte ihåg så många händer men träffar en del floppar bra
Har J10, flopp J J 10, en ställer all in 225 och en synar.
Jag borde ju bara syna men tror att spelare två har triss i J och vill inte låta honom dra till en högre kåk så jag går all in och jag täcker spelare två runt 1200 i hans stack.
han foldar och visar sen Q 9
Spelare ett har A J
turn K
river x
Jag vinner potten men hade troligen gulat spelare två oxå om jag bara synat på floppen.

Lite senare har jag Q 10
flopp 8 9 J
jag synar bara ett bet på 50 och vi är 4 spelare till turn.
turn x (nu ligger det två hjärter på bordet)
Jag vill inte att någon ska fiska in färgen så jag satsar 200:-
Men får två syn.
river hjärter 10
jag checkar och spelare 1 satsar 360 och spelare 2 synar.
Vad ska jag göra ?

Räknar med att någon av dom har färgen så lägger mig.
Båda visar Q x och inga hjärter......
Tilt

Men får vara nöjd med kvällen iaf då jag går nästan 3200:- plus på cg.


Idag måndag har nästa inte spelat något alls.
Men nu på kvällen körde jag en 20$ rebuy satellit till morgondagens 100$ WSOP turnering på Mansion
Lyckades vinna en plats till finalen imorgon där dom 8 första har en plats i WSOP.

Inga kommentarer: