fredag 18 maj 2007

Flygardagen

Spelade en 200:- GP turnering på klubben med 7000 i startmarker.
Hamnade på ett intressant bord där man kunde räkna med lite action.....
För min del hände det inte så mycket men en hand som man inte glömmer är ju när
blindsen är 50/100 och jag limpar med i tidig position med 9 8 i ruter.
3 spelare till ser floppen som är
A J 4 alla ruter (klonk !)
Jag satsar 200 (halvpott), en fold.
Fredrik J höjer till 600 och Andreas N reraisar till 2100 och det går tillbaka till mig.
Har runt 6000 i stacken (dom andra två har mer är lika mycket).
Vad ska jag göra ?

Jag funderar inte speciellt länge utan väljer att vika mig.
Kanske var lite väl tajt ? :-)
Men vill ju inte riskera hela stacken och jag är ju helt död om någon har högre färg.
I efterhand så var det ju fel då Fredrik J vinner potten med J 4 två par.

Efter den handen så vann jag bara en hand till då jag gick all in på blinds 300/600 och alla la sig.
Sista handen som oxå är på 300/600 och jag har 4200 trycker all in med Q 9 och Fredrik N synar såklart med AQ och vinner.

Så en helt iskall turnering men det kanske hade blivit lite annorlunda om jag vunnit med ruter färgen.........

Måste ju berätta om extra priset på 400:- som NordicBet kryddad potten med.
Det gick till den i det första chipracet som fick högst kort.
Robert S vann med nöten spader ess.
Men det var mycket taktik på vägen för att se till att man hade 3 marker till chipracet :-)

Sen blev det cashgame 5/10 och på det bordet blev jag kvar i nästan 14 timmar (!).
Kom hem 06.30 på morgonen :-)

Finns ju en massa intressanta händer.
Det började segt men sen spelar jag upp mina 700:- till drygt 1500:- för att sen missa färgdrag och förlora med KK mot ett floppat set i 7or.
Ner på 350 kvar när det vänder igen då jag sätter en färg på river.
Mot Chrille J efter flopp 3 3 J så satsar han 200 och jag ställer 650 till.
Han blixt foldar QQ..............helt rätt......... ;-)

Sen går det som tåget upp till runt 3700 i stacken när jag får handen med stort H.
J 3 och jag höjer 100 Eric synar.
flopp 7 8 8
jag satsar 100 och syn av Eric
turn Q
jag satsar 300 och syn av Eric.
river 6 (nu ligger det tre ruter)
Känns ju som Eric inte är så stark men nu kom både färg och stegen.
Eric checkar och jag satsar 300
lite tvekan men så säger han "jag gör en dålig syn"
Jobbigt........han har 99 och vinner.

Dåligt spel av mig, undrar hur mycket jag förlorat med den handen :-(

Växlade ut 3000:- så det blev iaf en del plus
Får väl vara nöjd med dagen

Inga kommentarer: