onsdag 16 maj 2007

Uppdaterings dax

Har haft väldigt ont om tid att uppdatera bloggen men nu gör jag ett försök.

På lördagen var jag med och "spelade" Tournament of Champions på klubben.
Det var en dealers choice turnering med runt 15 olika pokerspel.
En freeroll endast öppen för KM vinnare. Men jag deltog bara att säga att jag spelade skulle nästan vara fel. Försökte med en bluff (eller var det synfel) i Holdem PL och förlorade halva stacken där. Sen gick det snabbt utför och efter pausen var jag ute.
Blev några timmar Kinapoker med Lars M, Eric C och Calle H, fisken i Kinapoker ;-)
Gick väl 50:- plus.

Söndagen var lite roligare då vi körde en slask GP (50:- fria rebuys) på klubben.
35 spelare deltog och det gjordes 212 rebuys :-)
Jag gjorde bara två rebuys och lyckades spela upp stacken till nästan 20k till pausen.
Gjorde väl något dåligt spel och nått bra men tog mig till finalbord med medelstack på runt 26k.

Väl på finalborden så tog jag en chans då knappen ställer in sina 20k, har sett han höja med 8 2 någon hand tidigare, så tog en syn med mina 21k och KQ.
Han visade upp AQ men tre spader på floppen och en till på rivern gav mig en fin färg :-)
Grym tur där men tycker det är lite jobbigt att klonka ut någon på det sättet.......

Sen tog jag det mest lugnt och hamnade ITM med 5 spelare kvar ställer shortstacken som har runt 22k. Jag har 55k och synar med 88. Han visar 9 7 och klonkar en 9 på floppen och vinner.
En spelare åker ut och ligger sist med 31k marker (blinds 3000/6000) så på knappen ställer jag in med J10 får syn av BB som har AA. Ute men fick 1200:-för 4:e platsen.

Måndag var det onlineligan livefinal på klubben var där och öppnade.
Spelade lite på Svenska Spel under tiden livefinalen höll på. Körde en turbo turnering där jag förlorade stora delar av stacken med AK mot A7 , flopp 7 A x turn K river 7.......
Backade lite på cg både på nätet och i lokalen. I lokalen förlorade jag alla coinflips.

Fick sen en lekion av "Barbafish" hur man använder Pokertracker och PokerAce.
Tack för det !
Kommer börja använda dom nu (borde nog gjort det för länge sen).

Helt spelfritt på tisdagen.

Idag onsdag kanske det kan bli lite spel men vet inte var, när eller vad :-)

Inga kommentarer: