lördag 17 januari 2009

Marginaler

Spelade en satellit på klubben på torsdagskvällen.
Nu var kortsnittet dåligt igen men tog mig iaf enkelt till finalbord men med liten stack.
Blinds 400/800 och jag har ca 7k och på SB får jag min nästa bästa hand (hade AK en gång tidigare) AQ ställer in och UTG som limpat synar med 66. En klassisk coinflip och floppen är 3 A A och jag är nu storfavorit att vinna handen men turn äckel 6a och river blank.
Så är ute på 7.e plats.
Spelade i över 2h och var helt utan pocketpar. Hade en AK och en AQ så två spelbara händer på hela turneringen.

Blev plump efter turren där jag i dom första omgångarna spelar illa och har otur men marginalerna. Men det där med marginalerna kommer tillbaka och i dom två sista plumpar jag i sista omgången och tappar segern i båda. Den sista är extra grym jag tar mina 4 stick och med två kort kvar kommer jag ut och sista sticket spelas då Fredrik lägger spader K och alla tror jag vunnit men problemet är att jag har spader A på handen......sjukt.......

Blev inget bet på tordagen men igår fredag la jag ett litet bet 1% av rullen på skidskytte.
Tippade Kati Willhelm som vinnare till 7.50 i odds.
Vad händer ?
Jo hon glider in i mål med felfritt skytte och tar ledningen men Magdalena Neuner har hennes tider att gå på och spurtar stenhårt och tar segerna med 0.2 sekunders marginal !
2 jävla tiondelar !!!!!!!!

Snacka om att jag har marginalerna på fel sida nu.........

Inga kommentarer: