fredag 30 januari 2009

Ice cold

Iskallt var ordet
Dagens turre en 1500eek freezeout, 3000 marker, 30 min perioder.
126 startande.
Jag hamnar på ett bra bord med två hpkare Mattias H och Fredrik S.
En finne på bordet börjar redan i starten att slaska och pimpla drinkar, det kommer bara bli värre........
Före pausen spelar jag en del händer redan i andra handen får jag 55 på BB och bara SB som synar. Jag höjer upp han synar. Flopp Q 6 4 jag betar 200 han synar.
Turn K (tre hjärter) ´check , check
River 5 och han skakar en hel del när han ska satsa 200 jag vågar inte annat än syna.
Han har floppat två par med 64 så jag vinner.
Har sen JJ där jag höjer upp får en syn och A på floppen jag cb och han synar sen checkar vi ner det hela vägen och han vinner på A10
Innan pausen efter 1.5h har jag två bra händer till det är AQ vinner första efter raise och ingen syn, I den andra höjer preflopp men får 4 syn. Flopp K 8 x alla checkar turn 9 och alla checkar till mig jag kör ett nästa pottbet och några steker men alla foldar, skönt :-)
Tyvärr åker Mattias H ut innan pausen med AQ all in mot KQ och 10 8 där 10 8 vinner. Fredrik S som flyttat från bordet åker oxå innan paus med AK all in mot A5 där såklart A5 vinner..........

Efter pausen får vi ännu en full finne till bordet och dom två har nu nå sjuka dueller där dom synar allt och helt utan träffar. Snackar med svensken bredvid och nu sitter vi bara och väntar på en hand att ta deras marker med. Tyvärr hinner andra på bordet före och en finne åker ut.
På BB är checkar jag A6 i en limpad pott flopp A Q 6 (två hjärter) jag och sb checkar med finnen betar 200 sb synar och jag är sugen på att slå upp men väljer att bara syna.
Turn Khj rundcheck river 8hj rundcheck och ingen har hjärter så jag vinner potten på A6 :-)

Får inget som går att spela mot dessa galningar men på blinds 100/200 med en stack på ca 3.5k får jag A10 och väljer att slå upp det till 1000 då jag vill isolera mig mot den fulla finnen som såklart har limpat med. Det lyckas då det bara är han som synar.
Flopp 8 6 2 vad ska jag göra `?
Jag checkar och han ställer, tror iofs att jag kan leda med A10 här men vill inte chansa då det borde gå att få bättre lägen.
Tyvärr för mig så tar svensken bredvid mig hela stacken av finnan i två potter först med AJ mot 54 sen A9 mot K2 och finnen är ute.

Blinds nu 150/300 och mina 2,3k är inte mycket att leka med.
På BB hittar jag mitt tredje pocket för dagen 77 men en limp och en höjning till 1100 i mittposition (sett han höja med 74 tidigare) så är jag inte säker på vad jag ska göra.
Men hoppas på en coinflip och ställer in allt han synar då potten är på 3.7k och det kostar bara 1.2k att syna. Han har 95 och drar innen en klassisk runner runner stege på rivern.
Ute på plats 65 och lite tiltad när jag skriver detta.
Hade iaf haft 5k och en chans att vara med ett par timmar till och kanske till och med få en topphand (AA,KK,QQ) eller iaf AK innan jag åkt ut.
Men man ska väl inte begära för mycket..............

Tror dom andra är kvar i turneringen ska dra ner och kolla läget snart


EDIT: Glömde skriva om att Anders och jag spelade dealers choice cashgame 25/50 igårkväll.
Fick ett ganska stabilt bord men ett par norrmänn som var värde vid bordet men ingen riktig fisk. Gick ändå rätt ok för mig då jag gick +4k eek. Anders backade lite på samma bord.
(Dealers choice var 6 olika spela Holdem, Omaha, Sökö, 7card, Omaha h/l och Crazy Pineapple)

Inga kommentarer: