fredag 23 januari 2009

Fredag kväll

OK jag glömde (vill gärna glömma) onlineligan på NordicBet.
Vi var 28 spelare från klubben som spelade.
Under dom första 30-35 minuterna fick jag inte en enda spelbar hand så spelade inte EN enda hand under den tiden. Det är inte kul men tålamod är en viktig egenskap i poker.
Fick sen lite händer AQ och AK och vann några potter. Var på väg upp mot 5-6 med då förlorade jag AK mot AJ och var tillbaka på startstack 3k.
Lyckades iaf hålla mig levande och tog mig till finalbord med en stack runt 3.5k.
Samtidigt hoppar jag inte på klubbens Omaha cg bord och slaskar lite.
Ska bara sno lite blinds (300/600) på knappen med 10 3 och blir glad när jag ser både SB och BB folda MEN markerna åker inte i mitten och mina kort visas !
Jag har missat att en spelare i tidig position har höjt och sen synat min miniraise all in :-)
Han har 77 och dom håller såklart bra mot 10 3 och jag är ute på 10:e plats
Blev lite tiltad över mitt synfel det ska inte upprepas.....

Spelade klubbens första Super Torsdag igår.
Gick rätt ok hade en del bra kort ibörjan AA och J3 bland annat.
Lyckades vinna dom flesta dueller där och tog mig enkelt till finalbord.
Där gick det sämre hade inga kort och blindsen började blir dyra (1k/2k).
Då fick jag min enda hand 99 på SB jag limpade bara och hoppades att Tobias L på BB skulle höja och det gjorde han till 6.5k.
Jag ställer inte och han synar med AJ och jag träffar (!) på floppen och vinner en coinflip !!
Tobias tar ballongen (5:e plats) och jag har en stack.
Lite senare ställer Andreas L och jag har turen att hitta KK och slår ut honom.
Har nu skapligt med marker (kanske chipleader).

Vi är tre kvar och vinnaren går vidare till finalen i december.
Pierre höjer upp och jag väljer att syna på BB med J 10 (kanske tveksamt)
Floppen kommer 9 9 8 och jag hoppas han inte träffat så ställer in för att pressa honom.
Han blixt synar med QQ och jag drar nästan dött och han vinner.
Nu är jag short (40k) och ner jag ser ner på 22 och vill vinna blindsen så ställer in.
Men Calle på BB hittar QQ och jag åker ut på 3:e plats.

Satsat på Stephanek mot Verdasco i nattens tennis sätter 2%

Morgondagens bank blir gamla storlaget Boltic som ju bara ska vinna borta i bandyettan mot bottenlaget Gustavsberg , satsar 7% och oddset är 1.50

Inga kommentarer: