söndag 18 januari 2009

GP Söndag

Premiär på klubben en 100kr med en rebuy och en addon (om man klarade sig till första pausen efter 1.40h).
För mig blev det bara en rebuy...........

Hamnade på ett helt ok bord där jag får ospelbara händer i dom första 2-3 varven.
Sen får jag AK på utg+1 blinds 50/100. Hannu synar utg och jag "bara" synar, Pekka Ko synar och SB med Tobias på BB slår upp det till 9o0 och Hannu synar även det.
För mig kostar det nu 1/4 av stacken men tycker ändå det finns ett värde att se floppen.
En till, Pekka Ko, synar bakom. Flopp är A K x rainbow
Tobias och Hannu checkar jag väljer att trycka in degen och får en syn av Tobias som visar upp AA. Bara för mig att göra rebuy......

Får sen byta bord och där vinner jág tidigt en pott och har ca 5k när följande händer:
Jag har SB blinds 75/150 och flera har limpat så jag väljer att syna upp med K4
Floppen är K K 4 (bingo)
Jag checkar men Fredrik J satsar 400 då slår jag om till 1200 och Dennis synar bakom men Fredrik J lägger.
Turn 9 och potten är på ca 3.5k så jag ställer in allt 3.8k ALL IN !
Dennis steker länge men tillslut så hittar han syn med K6 !??????
Vid det här laget så vet väl alla vad som kommer på river.....?
River 6
ÄCKLIGA KORT ! (Men även en dålig syn med K6)
Jag är ute och tiltar såklart hårt.

Dagens enda lilla ljusglimt var väl att Örebro vann sin match i hockeyettan

Inga kommentarer: