tisdag 9 februari 2010

En liten snabb resume

Nu har det snurrat på snabbt med diverse turneringar och sena nätter med nätpoker.
Har kommer en liten resume vad som hänt dom senast veckorna.

Måndag 25/1 Onlineliga på NordicBet och jag var ganska iskall men lyckades hålla mig runt startstack och vann en fin pott med AA mot 33 på flopp A x 3. Kom till finalbord med en av dom minsta stackarn men lyckades ändå komma 4:a.

Tisdag 26/1 Årets första SuperTisdag Omaha PL på klubben. Jag spelade illa och tappade 1/5 av stacken redan ibörjan. Fick sen AAxx och en raise med syn till mig och jag tror mig kunna trycka bort iaf han som synat om jag pushar pott men det blir istället en 3-vägs all in.....
Han som höjt har oxå AAxx och han som synar har typ J 6 5 3 och det klart han vinner och slår ut oss båda.

Torsdag 28/1 En satellit till VSOP Main Event i Västerås 27-28/2. Jag spelade helt okej och är nära men förlorar en coinflip mot Pekka K och sen åker jag ut på plats 3.

Lördag 30/1 Pokergala på klubben och jag lyckas på nått sätt få två priser......
Årets Ballong då jag lyckades ta 6st under året. Dessutom Folkets fisk !? där jag belönas med en äkta röding som jag använder som cardguard under turneringen :-)
Börjar iskallt i turren då jag förlorar 5k av mina 15k direkt i tredje handen. Floppen är 8 9 K turn 7 (nu tre ruter på bordet) och river 7. Wojtek har fått färg på turn och där får jag stege med J10 så jag tror mig leda och synar av även på rivern.
Kämpar med liten stack men får sen ett guldläge då Fredrik höjt till 5k och jag har bara 8k och hittar min bästa hand för kvällen med 10 10 och ställer in. Han synar med 9 4 och otroligt nog får min hand hålla och jag har nu 17k.
Blindar ner mig lite men har väl ca 13k när degen åker in mot David. Han har KQ och jag har AK men det klart han spikar stegen på turn och jag är ute på plats 17.

Måndag 1/2 Ännu en onlineliga och här är jag oxå ganska kall men lyckas vinna en coinflipp mot Rami och tar mig till finalbord där jag kämpar men liten stack men åker som 4a med 77 mot Henkes 10 10.

Tisdag 2/2 KM i Seven card stud FL ett spel som jag tycker är ok att spela men ingen favorit.
Däremot är jag riktigt laddad för att vinna en titel. Det börjar lite segt men lyckas hålla mig runt startstack när Anders åker ut på nollan :-)
Får byta bord och där vinner jag ett par fina potter och har en bra stack när finalbordet börjar.
Lyckas ta mig till heads up mot Lars M han har 55k och jag 41k men sen går det utför och jag kommer 2:a. Det enda positiva är väl att jag nu leder klubbens medaljliga för 2010. Räknar med att vara kvar där resten av året :-)

Torsdag 4/2 SuperTorsdag Holdem NL med 10k marker. Jag vinner lite småpotter ibörjan utan att ha nå bra händer. Tar mig till finalbord där det blir lite action. Har J 9 i en pott som jag limpar med i som 4:e man. Flopp 9 7 4 och jag synar ett bet vi är 3st som ser turn 5 (nu är det dubbla färgdrag) här satsar jag 6k och får en syn. River 4 i en annan färg. Jag tror det är ett blankt kort och väljer att checka för att syna om han betar. Han frågar vad jag har och betar sen 15k som jag synar och han vinner med 6 4 (färgdrag).
Lyckas jobba upp mig lite igen och är med igen när Dennis ställer på SB mot min BB
Jag har A8 och tar synen för att möta K6. Flopp är bra men turn K och jag åker ut på 5e plats.
Hade jag vunnit den hade jag varit chiptvåa.....

Lördag 6/2 Hade vi ett årsmöte som klarades av ganska snabbt. Sen blev en liten rebuy turnering där jag verkligen spelade illa och åkte ut innan finalbordet.
Blev sen cg på flera bord där spelade jag oxå riktigt illa och J3 fick inte hålla.......
Vart en ganska dyr historia men började grinda på nätet i stället.

Måndag 8/2 Onlineliga igen och jag börjar med att förlora med AA mot Dennis floppade färg.
Sen kämpade jag länge med en stack som sakta minskade. Får chansen med 55 mot A9 men Dennis får in färg på rivern och jag är ute innan finalbordet.

Det blev några nätklonkar under veckan. Anders och jag kom 5a i 33$ rebuy turre det gav 1100$ och dessutom kom vi 2a i en sng liga på Stars och det gav 600$. Så en helt ok vecka online.

Tror jag fick med allt som hänt nu ska jag försöka uppdatera lite oftare.
Ikväll tisdag är det SuperTisdag Omaha PL igen och jag ska försöka att inte överspela AA :-)
Dax för en Omaha seger !

Inga kommentarer: