tisdag 23 februari 2010

OS vecka + vinst

Vinter OS håller ju på för fullt och jag försöker se det mesta. Det blir en hel del sena nätter och dåligt med sömn.

I tisdags spelade jag en satellit på klubben till VSOP main event i Västerås 27-28/2.
Kände väl ganska snabbt att det inte var min dag. Men lyckades vinna en duell mot Guzen där han hade klart bättre hand. Men lite senare fick han ändå slå ut mig.
Hann precis in till tvn för att se Ferry i jaktstarten och det slutade med guld :-)

Var extra laddad för GP på söndagen då det var ett tag sen vi spelade GP.
Trodde väl att den halvmeter snö som kommit skulle göra att många höll sig hemma men vi blev ändå hela 34 spelare. Var en 150:- med en rebuy. Jag köpte enkelt inköp och hade 5500 marker att jobba med. Fick en fin start då jag med AQ och flopp A 3 x fick in allt mot Eric som drog för färg/två par med J3 men han missade allt. Så jag hade 12k redan i första perioden.

Gick väl ett par perioder utan nån action är nere på 11k när jag höjer med KK och Eric går allin med ca 1700 och Lenita synar bakom. Hmmm jag tror inte på henne och vill isolera mig med Eric så jag ställer in mina 11k och Lenita täcker mig och blixtsynar med AA.....
Ajajaj hon vinner allt och jag måste göra en rebuy och får börja om med 5000 marker.

Håller ganska hårt i markerna med höjer en pott med AK och FM (FiskMagnus) synar.
Flopp K 6 4 och jag satsar han synar. Turn 7 check check och river 5 och han satsar en litet bet.
Tror inte han har stege men vad har han ? Min check på turn var ju för att få han att göra nått på rivern så jag synar. Han vinner med 7 5 tvåpar.

Får byta bord när vi är 24 spelare kvar. Jag har 6.2k när jag kommer till bord 1. Blindar på 200/400 och jag väntar på ett läge. Har lite över 5k när jag väljer att försöka sno lite blinds med QJ men Benny med storstack synar med A 10. MIn turneringen är nästan över men jag har turen att träffa en dam på rivern och nu har jag 11k.
Går nått varv till och jag hittar AA och höjer upp och Benny går all in och jag synar och min hand håller. Bara nått varv senare ser jag AA igen och samma sak händer då Benny går all in och jag synar, Han har AQ och min hand håller och Benny åker ut och jag har nu över 40k !
Snacka om vändning och att jag haft tur och bra kort :-)

Nu försöker jag glida in på finalbordet har några bra händer där jag bara vinner blindsen.
Går ganska segt med 12-13 spelare kvar. En hand som Pekka verkligen kommer ihåg.
Blinds 400/800 och Pekka höjer i tidig position till 2400 och Rami synar och jag som har "synfel" synar med 9 7 i spader även Magnus och Ola synar. Flopp K J x och det checkas runt
Turn x och check till mig som ju ser fel och betar 4000 bara Ola synar. River x men missat färgdrag som jag tror Ola har så jag slänger in 5000 till och han viker och visar färgdrag.
Nån vid bordet säger "Visa bluffen" och jag gör något ovanligt jag visar mina kort.
Självklart är det ett "synfel" för sådana spel gör jag aldrig ;-)
En sak är säker Pekka kommer komma ihåg handen.......

Det blir finalbord med 8 spelare och jag är nu nere på runt 35k. Ganska snabbt åker två spelare ut och eftersom det är 5 priser så är det nu dax för ballongen. Blinds är 1500/3000 och Dennis leder stort med Pekka och Charlotte på medelstack men jag,Ola och Magnus kämpar för att undvika ballongen. Jag ställer på SB med AQ mot Pekka som synar med 99 men det kommer ett A på floppen och jag dubblar upp. Känner mig nu rätt säker på ITM men dom andra lyckas oxå överleva sina all in dueller. Tiden går och blindsen blir högre. Jag är återigen short och ställer på Dennis som höjt och han måste syna. Jag har AQ och han K2 men jag vinner.
Otroligt långt ballongspel och blindsen är nu 3000/6000 och jag har runt 35k och Charlotte är short och ställer sina 12k på min BB. Kostar alltså bara 6k till och jag måste syna med 10 5 och hon har KJ men jag träffar och vinner. Efter över en timmes ballong tar tyvärr Charlotte den.

Med 5 spelare kvar har jag ca 50k och ligger 3a på det. Blir en all in duell med chipleadern Dennis som jag vinner med 99 mot hans 88 och nu har jag över 100k. Lite senare blir det en all in duell med Pekka som har 60k och han har AQ mot mina 10 10 men även den här vinner jag !
Snacka om att jag verkligen vunnit alla dueller :-)

Lyckas även slå ut Dennis på plats 4 men kommer inte ihåg handen.
Har då över 250k mot Ola och Magnus som har 100k ihop. Helt sjukt att det är vi tre som är kvar på slutet då det verkligen var vi som låg illa till runt ballongspelet.
Ola och jag "hjälps åt" att slå ut en short Magnus där jag vinner handen på högt kort :-)
I hu har jag nästan alla marker och vinner snabbt då jag floppar set med 22 på handen.
Riktigt skönt !

Måste ju verkligen säga att jag hade en otrolig tur att jag vann alla dueller tänker främst på damen på rivern mot Benny annars hade jag kommit på plats 22 eller nått.

GP säsongen 11 har verkligen börjar bra med mina placeringar 2a, 1a, 6a, och 1a :-)
Har nog fått ihop 1000p på 4 av 11 turneringar det kan bli en fín stack till finalen.

Spelade kvällens onlineliga och inte mycket att säga om är all in med 7 spelare kvar med 10 10 mot aifus 8 8 och han klonkar såklart 8a på rivern så jag åker ut.
Ska jag få igen nu får söndagens GP ?

Laddar för satelliter på klubben båda tisdag och torsdag.
Hoppas på att vinna en plats till VSOP. Annars är frågan ska jag köpa in mig för 2500:- ?
Jag är helt klart sugen men får gå lite på hur det känns på lördagen. Har ju en jobbig hosta som jag hoppas ska försvinna innan dess.

OS vakan fortsätter.........

2 kommentarer:

Anonym sa...

GG Jögge, förresten så var de QQ mot AQ som du inte kom ihåg ;)

/Dennis

Anonym sa...

It isn't hard at all to start making money online in the hush-hush world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat affiliate[/URL], You are far from alone if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses not-so-popular or not-so-known methods to produce an income online.