måndag 15 februari 2010

GP Lördag

Inte allt för ofta som vi kör en GP på en lördag men nu var det dax för en.
Som väntat blev vi "bara" 23 spelare. Jag hamnar på ett bord nästan helt utan fisk (är det möjligt?). Får en dåligt start och träffar inget på flopparna vilket jag måste göra eftersom jag aldrig bluffar..... :-)

Min bästa hand KK måste jag vika på rivern då det ligger fyrstege på bordet och han betar hårt.
I pausen efter 5 perioder och 2 timmar vid bordet har min stack minskat från 8500 till lite över 5000. Lyckas vinna nån pott och är tillbaka på startstack en liten stund. Nu börjar blindsen bli höga och jag blindar ner mig till runt 5k. Blinds är 400/800 och jag sitter i tidig position och ser ner på AA och ställer in degen. Pekka är sugen och steker ett tag men synar med A9 även Fredrik vill vara med och synar med 9 7. Otroligt nog håller min hand och jag tripplar upp till runt 15k.

Händer inte så mycket och jag är på finalbord med min 15k stack där medel är 22k.
Nån åker ut och jag får in degen med AK och en syn av KQ men min hand håller och jag har nu 27k med 6 spelare kvar. Ligger då 3a men shortstackarna dubblar upp och jag synar Karim med AK och han har 9 7 men kommer 2st 7or och han dubblar upp.
Nu är jag shortast igen och försöker bara hitta ett läge att få in degen och vinna blindsen.
Hittar Q4 och den duger men får blixtsyn av Tommy och hans AK vinner. Ute på plats 6 med 4 priser är inge kul. Men det kommer väl nya turneringar.......

Inga kommentarer: