torsdag 11 februari 2010

Tisdagen den 9 februari

Blev ingen dag att minnas. Spelade Omaha PL Supertisdag på klubben.
Kände mig lite stressand då jag även skulle spela VSOP online på NordicBet. Därför spelade jag inte alls min bästa Omaha. Tog en chans när floppen är Q 6 2 rainbow där Magnus B och Benny J går all in. Jag har ca 11k och potten blir på runt 33k med sidopott. Normalt synar jag inte med hela stacken på drag redan innan första pausen men som sagt jag vill koncentrera mig på online turren eller spela med bra stack i Omahan. Så jag synar med handen 3 4 5 6.
Magnus har QQxx och Benny 66xx men tyvärr missar jag mina 9 outs och Magnus vinner.

Över till VSOP på NordicBet med 17 spelare och 3 priser.
Man startade med 5000 marker och 20min perioder vilket ju passar mig bra.
Kortkall ibörjan och det dröjer en halvtimme innan jag tar en duell med Pekka Ko.
Han är short och ställer med 10 10 och jag synar med AK. Flopp x x A turn 10 och river K..
Har runt 3.5k efter den coinflippen.
Lyckas vinna några småpotter och har KK en gång och är tillbaka på runt 5k när jag är på finalbord. I sista handen innan andra pausen efter 2h spel får jag kvällens näst bästa hand 10 10 och Rille höjer innan jag har inget val bara pusha in degen och ser Rille syna med AA....
Inga mirakel och jag är ute på plats 8.

Slaskade lite cg 1/2 dealers där jag bland annat fick nästnöten 2 3 4 6 7 i 2-7 triple draw bara för att förlorar allt mot nöten. Men gick iaf lite plus tillslut.
Anders och jag kom 2a i en Omaha hi/low turre på Stars det gav iaf 400 dollar plus.

Hoppas på klonk ikväll när det är KM i Badugi för nu är det väl dax för en titel !

Inga kommentarer: