fredag 12 februari 2010

Rekord

Det här måste nästan av rekord i uppdatering av bloggen :-)
Men jag har väl ändå så få läsare så ingen som märker det.....

Ikväll var det Badugi KM (ett kul spel där man får 4 kort har 3 byten och den lägsra rainbow handen vinner)
Vi var 13 spelare och jag började slaska redan ibörjan men lyckades hålla mig kvar och hitta spelet igen. I första pausen hade jag medel 12k med 8 spelare kvar. Blev nästan direkt finalbord med 7 spelare och jag tog det ganska lugnt men vann några små potter.
Har inga händer att berätta om men jag hade under hela turneringen som bäst en 7 låg hand.
Huxflux är vi tre kvar och jag är ITM nu gäller det bara att vinna KM titeln.
Vi spelar länge på 3 pers runt 1.5h innan Guzen ger alla marker till Anders. Nu är det hu time och jag har kanske 20% av markerna men får en fin starthand direkt en tre hand men efter första bytet pottar jag och Anders pottar tillbaka. Vet att han har en färdig hand så kan inte syna för att möjligen kunna dra ut. Så nu ännu shortare får jag en ok starthand igen och degen åker in men redan efter första bytet är Anders nöjd. Så jag måste dra in en låg spader på två byten.
Men det klart det inte kommer och Anders vinner....

Får väl vara lite nöjd med en andra plats som gör att jag drar ifrån i toppen på medaljligan plus att jag nu leder poängligan för 2010.
Bara ladda för GP på lördag där jag har bountyn på mig då jag vann den senaste GP turren.
Känns som jag ska ta en dubbel !

Inga kommentarer: