tisdag 16 februari 2010

Onlineligan måndag

Varje måndag kör vi en onlineliga för klubbens medlemmar. Denna vecka blev vi 16 spelare och det slaskas en hel del. Med en startstack på 5k kan man ta det rätt lugnt ibörjan.

Jag limpar med QQ i tidig position och Koivu höjer upp och jag har inget annat val än att dega in. Vi är båda rätt så shorta under 3k och han synar med AK och min hand håller.
Lite senare har jag riktig tur mot Helena då hon har limpat utg och jag är short och väljer att pusha på BB. Men hon synar med AQ och jag ligger illa till med AJ men det kommer en knekt och jag dubblar upp. Är nu på finalbord och efter att Aifus höjt till 1800 har jag inget val annat än att trycka in allt med AK och han har 10 10 men flopp kommer KKx och turn K :-)
Har nu bra med marker när vi är 4st kvar med 3 priser. Gör ett försök att slå ut en short Anders då han ställer på allt och jag synar med 33 och hoppas nån av dom andra ska hjälpa till men båda lägger..... Han har 8 5 och träffar en 5a och dubblar upp. Nu ligger jag sist med 12k på blinds 500/1000.
Men lite senare åker Anders ut med AK mot mördanrs A 10 och jag är iaf ITM.
Tyvärr blir jag oxå mördad av mördarns med AQ mot hans KJ.....
Men iaf en 3:e plats och lite pengar på kontot.

Annars har spelet på Pokerstars gått riktigt illa dom senaste dagarna men får hoppas det vänder snart. Har testat allt från NL 6-handed, 9-handed, PLO 6-handed, FL 9-handed + SNG och turrar men backar på allt nu........
Kanske är det OS som stör :-)

Inga kommentarer: