torsdag 28 januari 2010

Äntligen !

Söndag och GP dax igen.
Var laddad då livespelet gått bra på slutet.
Vi körde en rebuy turre men jag startande utan att göra dubbelt inköp så hade 5500 marker.

Redan första varvet hittar jag QQ och höjer upp till 350 då många limpat innan mig men alla limpar synar ! Flopp 10 7 3 (två ruter) jag satsar drygt halv pott och Ted J går all in.
Jag tar synen och han missar sitt färgdrag. Nu har jag dubbelstack efter 10min spel.
Lite senare limpar jag med KK men ingen vill höja. Flopp 3 x x och jag blir reraisad av Dennis men tar en syn för att på turn få färgdrag så jag synar till rivern där den fjärde rutern kommer och jag försöker satsa lite för värde men han viker.

Spelar J 10 och floppen kommer J hög och jag satsar Dennis synar. Turn J och jag betar med syn av Dennis och på rivern parar bordet sig så jag har kåk men Dennis trycker all in och jag synar och vinner potten och slår ut honom.
Går som tåget och har över 20k redan i tredje perioden.
Lite senare kör jag Q 10 och floppen kommer bara klöver Q 8 5 jag vill kollar vart jag står och betar lite och får syn av Simon. Turn Q borde vara bra för mig men jag är lite rädd för högre kicker eller färg men jag betar och han synar. River 10 , ding ding jag har nöten och satsar lite och då går Simon all in och jag synar såklart. Han har slowspelat 88 och jag vinner hela hans stack. Nu har jag över 35k redan innan pausen och låter bli att göra nån rebuy.

Efter pausen får jag byta bord där har jag inte alls samma klonking skills men vinner några småpotter. Med två bord kvar får jag byta bord igen och har runt 45k.
Då hitttar jag AA på blinds 400/800 och höjer till 2.5k får omslag av Pekka Ko till 10k (han och jag är chipetta och chiptvåa i turneringen med 15 spelare kvar).
Jag börjar steka lite och funderar på hur jag ska spela AA här. Väljer att trycka all in och Pekka blixtviker KK.
Händer inte så mycket mer jag glider in på finalbordet som chiptvåa med runt 55k.
Tyvärr får jag chipleadern Micke L direkt till vänster om mig på finalbordet. Jag tar det ganska lugnt och håller mig som chiptvåa hela tiden och det åker ut spelare till höger och vänster.
När vi är 4 spelare kvar får jag 10 10 och höjer upp då går Anders all in och jag måste syna.
Han har AK men jag vinner och snart är jag heads up med Micke L.

Han leder ganska klart men i en av dom första händerna får jag A4 och vi ser en flopp som är 4 5 7 (två hjärter) han satsar 12k och jag synar. Turn A och jag satsar 20k och han synar.
River 9 och jag går all in 59k och Micke steker länge men synar med 98 hjärter.
Jag vinner en fin pott och har nu ledningen som jag inte släpper det avslutas då jag vinner med AQ mot hans 55 då det kommer en fint A på floppen :-)
ÄNTLIGEN !
Det var länge sen jag vann en GP
'
Nu har jag varit 2a och 1a på dom två första deltävlingarna så jag leder ligan rätt så klart.
Gäller bara att hålla sig kvar i toppen nu :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste bara beklaga utdragningarna i Million i går, led verkligen med dig. QQ mot 88 må väl vara hänt kanske men AJ mot AJ och färgen var äckligt att se.

/Muselli