fredag 22 januari 2010

Jag ser ljuset

Igår var det premiär för SuperTorsdag på klubben och vi blev 20 spelare.

Direkt ibörjan får jag AA och höjer upp med syn från Pekka K.
Flopp Q 6 4 och jag betar ut 200 och får ett omslag till 600 av Pekka.
Vill hålla ner potten då det ändå är 10k startmarker och typ tredje handen.
Så jag synar. Turn x och han satsar 1k och jag synar igen :-)
River x och jag går på check syn igen och nu kostar det 1500.
Pekka visar upp AQ och jag vinner en fin pott.
Frågan är skulle DU spelat handen (AA) annorlunda ?

Är väl med och ser lite för många floppar och tappar ner till startstack efter nån period.
Då får jag AK i klöver och Micke L höjer upp och jag synar och Tomas H synar.
Flopp K J 5 med check till mig och jag satsar 700 bara Tomas H synar.
Turn 9 och jag satsar 1000 och han synar
River A och jag satsar 2000 och han höjer med 2400 till
Hmmmm ska han ha stege med Q 10 ?
Jag steksynar och han visar såklart upp stegen.
Inge bra spel av mig där......

Nu är jag short och blindsen är höga 400/800 och har ca 9k i stacken.
Anders som precis tappat en pott och har mindre än mig ställer på SB mot min BB
Jag vet ju att Anders ställer på allt där och tänker att hittar jag bara en knekt så synar jag.
Tyvärr kollar jag ner på 9 8 och är ju på väg att ge han potten.
MEN
Pottoddsen säger ca 40% räcker för syn. Jag vet ju att han kan ha en del händer jag till och med leder mot men räknar med ett överkort typ K4, A7 eller nått.
Väljer då att gambla och synar.
Tyvärr är jag dominerad då han visar upp 10 8
Otroligt nog har jag tur och vinner detta 30-70 läge genom att få stege på rivern :-)

Lite senare har jag en stack på ca 20k på SB höjer jag upp 2k till för BB som bara har 9k i stacken. Han synar och flopp är Q 9 5 vilket helt missat min A9 men väljer att köra hårt och ställer in men tyvärr synar han och han vinner potten med Q 3.....

Nu är jag tillbaka som short igen och ännu en gång blir det en battle of blinds.
Då Micke L på SB ställer all in mot mig på BB (Micke har en stor stack).
Jag ser ner på J 10 och tänker väl ungefär detsamma som i handen mot Anders.
Ähhh jag gamblar igen och tar synen.
Han har tyvärr Q J och jag är dominerad igen
MEN kommer en fin 10a och jag vinner återigen ett 30-70 läge.

Tror aldrig (eller iaf väldigt länge sen) jag haft sån tur på klubben innan ett finalbord.
Nu blir det finalbord och jag har en stack på ca 17k med medel på 22k.
Blindsen är skyhöga på 1k/2k så det gäller bara hitta en hand eller ett läge att vinna blinds.
Får 77 och degen åker in får syn att Rami med A9 och jag vinner coinflippen.

Har nu en ok stack på ca 30k då Rami ställer in igen och jag har BB och hittar KK
Han visar 4 2 och flopp x 4 2 och såklart vinner han halva min stack.

Det är dax att försöka dubbla upp igen det har åkte några spelare tror vi är 5 kvar (4 priser).
Blinds är nu 1.5k/3k och jag ligger 4a med 14.5k och Pekka Ko sist med 10k.
Får BB och Rami ställer in och jag ser ner på K 10.
Tar synen och Rami visar AQ, flopp A K 10 och jag dubblar upp (lite rättvisa efter KK mot 42).

Direkt handen efter ställer Pekka Ko utg och Rami går oxå all in, Jag hittar 10 10 på SB och degen åker in. Pekka Ko har A5 och Rami 10 8. Kommer en massa farlig drag men min hand håller !

Nu är vi 3 spelare kvar (Micke L, Mattias H och jag).
Ligger runt 55k dom andra har lite mer.
Blinds är 2k/4k och jag ser ner på KK och höjer upp men båda synar.
Flopp K 10 9 jag betar och Harju synar.
Turn 6 nu är det 50k i potten och jag har 31k kvar i stacken.
Är lite rädd för dom olika stegarna men väljer ändå att ställa in och han synar....
Det klart han klonkat in stegen på turn med 8 7
Rivern blankar och jag är ute på tredje plats.

Måste ju ändå vara nöjd med placeringen då jag hade otrolig tur innan finalbordet.
Dessutom gjorde jag nog en del dåliga spel på vägen.
Jag tycker att man ska verkligen försöka kommer ihåg dom gånger man har tur i en turnering.
Den här turneringen är ganska unik det händer inte ofta under ett år på klubben att jag har sån tur i samma turnering.
Kanske händer en eller max två gånger till under året.
Jag lär nog återkomma i ämnet :-)

Nu är det bara att ladda inför söndagens GP turre.
Vore kul med en seger ;-)

1 kommentar:

Nicklas sa...

kul att du börjat blogga igen.. Keep up the good work.Skriv gärna lite mer detaljerat om händerna, du missar det lite igen. Skriv allt vad blindsen är, om du inte skriver hur mycket du höjer, åtminstone vad pottstorleken är på flop, turn etc.. blir lättare att följa potterna ur ett analytiskt perspektiv då..

Och det är INGEN ide att tjata på att jag ska blogga heller.. :)