tisdag 12 januari 2010

Iskallt januari

Det fortsätter iskall på nätet och då är det cashgame som inte alls funkar.
Hamnar i dueller med AA mot floppade set och med KK QQ mot AA.
Det kostar ofta en hel del. Är väl en kombination av otur och dåligt spel antar jag.

Kommer försöka rapportera lite från klubbturneringar mest för att jag själv ska ha lite koll på hur och på vilket sätt jag tappar marker/åker ut.
Var Omaha Mania i söndags och jag tappade en stor del av stacken med AAxx dubbla färgdrag.
På turn får jag dubblafärg och öppetstegdrag så får in hela stacken mot ett set och rivern blankar.
Gör rebuy och sen addon lyckas jobba upp min lilla stack men har just tappat ner till 12k när jag blir all in med AAAK mot 10 10 5 5 + A Q J 4 och det floppar en 5a och jag är ute på plats 13.

Lyckades precis knipa den sista platsen i HPK Invitational där klubbens 9 bästa spelare för 2009 kör om en titel (freeroll).
Den första riktigt stora potten jag spelar är när jag limpar (300) utg med 10 10 med en förhoppning om att Harju som är short ska ställa in. Fler till limpar och då ställer Pekka all in (4.2k) och Harju stekställer oxå sina sista 1800. Jag har ca 10,5k och väljer att syna.
Pekka har 99 och Harju K8 men kommer 9a på flopp och jag är shortast på bordet med 6.5k kvar.
Lite senare höjer jag med 99 i tidig position och Pekka tripplar mitt bet. Jag är short och ställer in resten och Pekka synar med AK. Men den här gången håller 99 och jag dubblar upp.

Hittar AK på SB och alla har foldat till mig. Jag höjer upp 3xbb till 1800 och Pontus synar på BB.
Flopp A J 7 (två hjärter) och jag satsar 2.2k med ca 7k bakom. Pontus har ungefär samma stack och synar. Turn x i hjärter och jag ställer in 7k med syn av Pontus som har 5 8 i hjärter. WP.
Får 400 kvar som jag lyckas spela upp till 1600 efter att ha vunnit med 9 8 mot Tobias 7 7.
Då får jag i degen med J 10 mot 9 5 och Henke klonkar en 9a och 4k potten går till honom.
Blev en 6e plats.

Inte mycket kul att rapportera om men 1 bords sng på Stars går iaf rätt ok just nu.
Plumpåret har oxå börjat bra med 2 vinster på 3 försök :-)

Nya tag på tordsag då är det KM i Mörkpoker (ett spel jag inte gillar alls) där ska jag vinna en titel !

Inga kommentarer: