måndag 18 januari 2010

Tänd ett ljus

Börjar med det negativa att jag har blivit förkyld igen. Försöker hosta upp lungorna men det verkar som om dom inte vill hänga med upp.

Laddade i helgen för att kunna spela GP premiären på klubben vilket jag oxå gjorde trots hostan.
Med 8500 i stacken och 25min perioder finns det utrymme för att ta det ganska lugnt ibörjan.

Jag var med och slaskade lite men hände inte så mycket med stacken. Spelade ett färgdrag lite för hårt och tappade ner till 5.5k. Vann en del småpotter och byggde upp stacken igen.
Kommer inte ihåg att jag hade nå dueller alls. Med 16 spelare kvar av 28 startande fick jag byta bord. Där fick jag min bästa hand QQ men Calle som höjt upp vill inte syna med resten.
Stacken var nu uppe på ca 25k. På SB synar jag med 76 och Martin på BB checkar.
Flopp A 7 4 och check, check
Turn 6 och jag satsar 1600 och han raisar till 5400.
Vad har han ? Stege ?
Jag synar iaf och River är 7
Jag checkar och han satsar 5k
Blir ett stek från min sida jag har ju tredje nöten kan han ha AA eller A7 ?
Tror inte det så jag går all in och han blixysynar mina 16k totalt.
Potten är ju på runt 50k. Han visar upp A8 och potten går till mig.

Blir snart finalbord och jag har en av dom största stackarna bara David som har mycket mer.
Jag är kortkall och tar det lugnt på finalbordet tror jag bara vinner en pott på 3 perioder.
Är nere på runt 35k när jag får 99 och höjer upp. Får en syn av David. Flopp J 9 4 och jag satsar lite bara för att höra David gå blixt allin. Jag synar och han visar A 10
Turn 8
River 3 och nu har jag en stack på över 70k

Några spelare åker ut och det händer inte så mycket för mig. Har varit inblandad i några potter där jag försökt slå ut shortstackarna men inte lyckats. David lyckas med allt och slår ut alla på vägen fram till heads up och dom flesta gångerna låg han under.
Vi blir heads up och jag har 45k mot Davids 195k det kan bli jobbigt......
Får in allt med 44 mot J8 och brädan blir A 5 K A 5 och potten delas....
Sen har jag A4 mot Q5 och han floppar K Q Q 6 6 och han vinner

Är ändå nöjd med turnering och jag hade inga lägen där jag hade tur eller otur under hela turneringen. (räknar inte med HU).


Fortsätter med en liten framgång till då onlineligan på NordicBet startade på måndagen.
Vi var 24 spelare och med 5000 marker , 12min perioder var det ingen panik ibörjan.

Hade inte nån stor hand första timmen. Floppade ett set med 55 men fick inte så mycket betalt på den. Fick en enda AK på hela turneringen den får jag skapligt betalt av Harju som har QJ med brädan 4 5 6 K Q. Har då 9k och sen blir det finalbord där jag har ca 7.5k.
Vi är 4-5st som är ganska shorta och 3st som har mycket marker när finalbordet börjar.

Håller mig levande genom att vinna blinds nått varv och är fortfarande kortkall.
Får QQ då Pekka Ko ställt är bara att syna och jag vinner mot 22.
Nu har jag 14k och lite bättre med.
Med 5 spelare kvar ligger jag sist men håller mig levande genom att ställa med A8, 77 , KQ osv.

Blinds blir nu 1k/2k
Jag har bara 9k på SB då Patirk på knappen höjer till 6k jag väljer att köra med A8 och han måste ju syna med KQ. Flopp 10 6 A 3 7 och jag har 20k.

Just när blindsen går upp till 2k/4k så vinner jag 4 raka potter. Första med en dålig hand och sen plockar jag upp AQ, AQ och AA men får inte syn på nån av händer men nu är jag knapp chipleader :-)

Eftersom det är 3 priser och vi är 4 kvar med Pekka som short så försöker jag hjälpa till när han är all in så är jag och Tobias med. Pekka har A7, Tobias 10 10 och jag A6. Tobias vinner och nu ligger jag klart sist men är ITM.
Ställer på SB med K9 och Tobias synar med A9 och vinner.
Tredje plats och 96€ blev det iaf. Tobias L vinner sen hu mot Johan A

Är nöjd med turneringen var ganska kortkall hela turneringen. Men man är ju ganska van att spela som shortstack :-)

Inga kommentarer: