måndag 9 juli 2007

Söndagsballong

Usch usch usch vad jag hatar ballonger !
Hade en riktigt dålig dag i alla satelliter.
Det började i en Mansion satellit till 100k där jag med 7 spelare kvar och 6 platser ställer all in med JJ får syn av 10 10 och den fula 10:an kommer på rivern. Ballongdax som iofs gav 32 dollars men ändå så jobbigt.

Senare på kvällen gör jag ett försök att spela Sunday Million på Pokerstars.
En 39 dollars satellit med 340 spelare och 56 platser.
Spelet funkar bra och jag glider med runt plats 40 hela tiden.
Men på slutet när det blir hand by hand så går spelet otroligt långsamt jag känner mig säker då det är 57 spelare kvar och jag ligger runt plats 50.
Har lite tidigare lagt 77 på cutoff och JJ efter en höjning för mig.

Men nu händer det såklart att alla shortstackar klarar sig och jag får blindsen som dessutom just gått upp till 1000/2000/100 ante jag har 2700 i stacken.
Alla andra har precis väntat ut blindsen och det är många på 500-800 marker kvar men dom har ju ett varv på sig.
På BB får jag 9 2 och då lägger datorn av helt.... blir tvungen att starta om...
När jag är tillbaka lyser plats 57 mig rakt i ansiktet och ballongen är ett faktum.
Nu gav det pengarna tillbaka men tilten är ju så total och orkar knappt ens skriva om det nu................

Går in på NordicBet och försöker tilta bort lite cash på Omaha cg det lyckas väl inte så bra.
Jag har tidigare under dagen gått plus på Omaha och gör det nu igen.
Dagen slutar tack vare Omaha med ett plus resultat.

Spelade även Mansions 100k kl.22.00. Hur det gick där går att läsa i Team Ufos blogg.
Länken finns i listan till vänster.

Inga kommentarer: