söndag 8 juli 2007

Istiden över....

Korttorkan och istiden verkar vara över :-)
Hade en helt okej lördag där jag spelade en favorit turnering på b2b kl.11.00 20 euro freezeout.
Var 30 startade och jag kom 2.a vilket gav ett plus på 100 euro.
På eftermiddagen blev det lite Omaha cg på NordicBet hade bra flyt där och mina nötter fick hålla trots att alla betala pott för att dra ut mig :-)
Blev iaf över 150 dollars plus.

Spelade Mansions 100k på kvällen. Redan första kvarten hade jag KK och QQ utan att få betalt.
Låg lite övet startstacken på 2500 efter första timmen.
Under andra timmen så fick jag JJ och ställde mot en som höjt och han synar med KJ (!) och jag dubblar upp till 7000.
Synar en höjning med AQ och floppen kommer 5 Q Q , han satsar 1100 och jag steksynar :-)
turn 8 check, check
river x , han satsar 2400 och jag ställer in han synar och tyvärr har han oxå AQ.
Under tredje timmen dör korten och blir tvungen attt försöka stjäla lite marker i position och det funkar bra med Q 10 då ingen synar.
På knappen ställer jag med A3 och får blixtsyn av SB och han har A8 som håller.
Ute på plats 94 av 488

Känns iaf som om det börjar bli dax för en klonk snart och dagen slutade plus.

Inga kommentarer: