onsdag 25 juli 2007

Otiltad

Tack svensk för kommentaren. Du har helt rätt !
I handen så gick jag all in (dåligt move) och förlorade handen då han hade 9 8.
Har analyserat det efteråt och jag spelade ju aldrig låga pocket i dålig position efter en sån raise och mot bara en spelare. Har kommit fram till att jag tiltade ett par händer tidigare då jag floppade ett set och förlorad mot en hålstegeklonk på turn där jag synade och förlorade 80 dollars. Skulle ha slutat då istället för att tilta bort hela stacken ett par händer senare.....

Efter förra blogginlägget så har det vänt. Har nu gått plus varje dag men bara små summor.
Spelade satellit på klubben på torsdagen och inget att minnas vann knappt en hand och var tvungen å ställa med A5 och möter AK och är ute.

I söndags var det Sommarserien 2 på klubben. Tyvärr ingen lycka där heller jag är short och ställer med A9 möter A 10 men jag klonkar 9 på turn bara för att se han få in färgen på rivern. Ute på plats 10.

Hade en del lycka på Mansion och jag lyckades kvala in alla tre i Team Ufo till den sista 100k garantin. Vi får en bra start och alla är med sen åker Fredrik på en 2 outare på rivern och lite senare åker jag ut då en klonkar färg på rivern mot mitt set. Men Andreas går bra och vi är ITM. Tyvärr förlorar vi JJ mot KQ och är ute på plats 35 men det gav iaf 450 dollar.

Sen spelar vi lite highstakes Plump i lokalen där jag vinner 2 och kommer 2:a i den sista. Så vann 400:- på plump :-)
Tobbe, Fredrik och jag är kvar till 04.45 och spelar TriBello (ett spel som liknar Bismark). Jag vinner tillslut efter en fin spurt och tar hem äran då vi spelade utan insats :-)

På måndagen gjorde jag mitt första besök på Club 7 (gamla Svarte Petter).
Spelade en 500:- freezeout med 24 spelare.
Jag spelade stabilt ibörjan och låg hela tiden över startstacken. Med 14 spelare kvar fick jag byta bord och hamnade på ett bord där alla satt men grymt höga markerstaplar. Fick QQ och dubblade upp mot 33. När jag hade BB så höjde SB hela tiden och efter att ha gett han potten 5-6 gånger så tänkte jag att nu är det dax att slå tillbaka. Så när han höjer till 2500 så går jag all in.
Han blixtsynar nästan och jag tror jag är dominerad med min A7 men han visar 22 och jag vinner coinflippen då det kommer ett A.

Har i det läget 28k när medel är runt 20k så det känns stabilt. Blir finalbord där jag får helt iskalla kort. Blindar sakta men säkert ner mig. Men folk åker ut och vi är 5 kvar där Moe har mindre än mig och det är 4 priser.
Men Moe dubblar upp och vi ligger lika då gör vi en deal att dela pengarna. Sen kör vi all in Moe åker först och ett par händer senare åker jag med K 7 mot J 9.
Ute på plats 4 och pengarna tillbaka :-)

Tisdag och satellit dax igen på klubben och som vanligt har jag ingen tur alls.
I andra perioden (50/100) höjer Vesa till 450 och Wojtek synar. Jag har AK och väljer att syna men Christer P slår upp det till 2000 och Vesa går all in 1500 till. Wojtek viker och jag tycker inte jag kan syna där så viker. Christer synar och dom visar upp AQ båda två och floppen kommer K hög......Tilt........

Lite senare är Vesa short och ställer all in med 1600 jag synar med AK.
Han har 6 4 ruter och det kommer 3 ruter på bordet........ Tilt........
Har nästan inget kvar och ställer in och åker ut runt 15 plats.

Blir lite cashgame 2/4 Holdem/Omaha. Har ju en hand som jag nästan inte vill skriva om här...... Har 9 9 och limpar med. Floppen kommer 6 6 9 turn 8 river x
jag ställer in allt på turn efter att Anders höjt och han synar.
Vid showdown tror Anders det är split och jag fattar inte varför han tror det. Frågan om han har fyrtal i sexor men han visar J 8 för kåk !!!
Kåk ?
Det visar sig att floppen var 6 6 8 och inte 9 som jag tyckte det såg ut som.
SYNFEL IGEN och MEGA TILT !!!!

Sen fiskar jag resten av kvällen och lyckas få in en färg på rivern i Omaha som gav bra betalt. Efter den handen så är jag tillbaka på plus.
Spelare lite 5/10 senare och vinner inte många händer. Men totalt blev det iaf plus under kvällen.

Nu laddar jag för Dr.Proctor Invitational på lördag som spelas på Club 7.
Det är ett inköp på 2000:- så hoppas det kan klonkas lite.

1 kommentar:

Indiscreet sa...

Jag tycker absolut inte att du ska sluta spela låga pockets - inte ens ur position. Men håll det enkelt och syna bara för set value.

Och då gäller det förstås att både du och den som höjt har tillräckligt djupa stackar (15 x synen tycker jag verkar vettigt).