torsdag 19 juli 2007

Efter regn kommer........TILT,,,,,

Vilken helg och vecka......vinner inte på nått.

Helgens Deepstack på klubben blev en sorglig historia då jag gick rakt in i JJ med mina 10 10.
Innan den handen hade slaskat en hel del och förstår inte varför jag inte spelade mitt vanliga spel. Hade iaf en kul han mot Pekka Ko som är värd att ta upp här :-)

Blinds 200/400 jag sitter på knappen med en stack på ca 22k.
Alla foldar till mig och jag ser 6 4 off och tänker sno lite blinds så höjer till 1100.
Pekka Ko synar Pedar A lägger. Potten är 2.6k
Flopp J 4 J
Pekka Ko checkar jag satsar 1600 han slår om till 5400.
Jag steker med synar. Pott på 13.4k
turn Q
båda checkar
river 2
Pekka Ko satsar 6.5k och jag nästan blixtsynar :-)
Vet inte varför men jag slaskade ju en del.
Han har K 10 och jag vinner potten med min 4:a !
Pekka Ko blir chockskadad efter den synen och åker snart ut , undrar om han någonsin kommer glömma den :-)

Slaskade lite cashgame på klubben oxå där går mina 10 10 in i Erics A Q som träffar.

Spelat en del på nätet och det är bara minus varje dag...... har backat varje dag sen i torsdags.

En hand som jag gärna vill ha lite synpunkter på är en hand från 0.50/1 Holdem NL på Pokerstars.
Jag har SB och 55 en limp men knappen höjer till 5.
Syn av mig och alla andra foldar. Pott 12$
(en tveksam syn av mig ?)

flopp 8 6 2
check check

turn 8
jag satsar 5 , han höjer till 15
jag slår om igen till 37 han synar. Pott 84$
Jag tror ju att han har överpar och jag vill representera att jag har 8:an.
Bra eller dåligt spel ?

river 10
jag har 51 dollar kvar och han har lite mer.
Ska jag gå allin, checka, check syna, check folda ?

Vill gärna ha synpunkter på den handen
Hur det slutade kommer i nästa inlägg

2 kommentarer:

svensk sa...

Hade han checkat med ett överpar? Bara en stilla undran.

Jag skulle nog checka här. Han rr dig för att sedan syna ditt omslag. Frågan är om han verkligen kommer att folda när han synat av sin halva stack.

Denna hand är ett typexempel på hur man kommer i problem med låga pockets. Att spela låga pp ur position suger för när det kommer en flop som man tycker är bra för handen, är det svårt att släppa den. I Team Khahunas blogg finns ett liknade expempel med ett lågt pp. Fast där var han i position med en låg flop.

Indiscreet sa...

På river tycker jag du ska checka. Har han synat omslag till 37 på turn har han ju bestämt sig för att gå hela vägen.

Jag tycker över huvud taget att det är väldigt mycket överkurs att representera 8:an där, när nivån är 0,5/1.

Även om du lyckas övertyga honom är det inte säkert att han orkar lägga ett stort överpar.