onsdag 24 juni 2015

Dag 5 - lördag 20/6

Börjar dagen med att käka en redig champagnebrunch buffé på Main Street Station för 6 dollar.
Sen är det dax för WSOP debuten och är på plats i lokalen i god tid innan starten.

7500 startmarker och 90min perioder.
Period 1
Får en bra start och har 11175 efter första perioden.
Vinner ett par småpotter med QQ och KK men sen en större med stege mot triss.

Period 2
Händer inte mycket har 11625.
Förlorade en pott med AK och vinner en med 99.

Period 3
Har 17625 och det har varit en hel del action.
Får QQ på BB efter en massa limpare slår jag upp hårt och får en syn.
Flopp J 5 9 jag betar ut och han synar. Turn 5 och jag checkar han betar 2.3k och jag ställer och efter en hel del stek så viker han.
Italienaren till höger dubblar och jag synar med ATs. Flopp J 4s 3 han betar och jag slår upp.
Turn 2s och jag betar 2600 och han steker länge och viker sen QJ.

Period 4
Har 14425 och det är matpaus.
Tappade en del med 99 annars ganska lite action. Höjde och vann med resan första AA.

Tobbe och jag drar och käkar en burgare på Wendys sen släpper jag av Tobbe på hotellet och drar tillbaka till Rio för 3 perioder till.

Period 5
Gick illa och har nu 10150.
Vann en pott på hela perioden med 8 3. Förlorade en stor pott med J 10 på brädan Q T 5 8 T (tre klöver) då tjommen har 6 4 klöver.

Period 6
En bergochdalbana under perioden. Förlorade 4k med 10 10 då tjommen till höger ställer pre med KQ och han floppar färg. Nere på 6k när jag på BB floppar två par med K9 och dubblar upp.
Har 13550.

Period 7
Rena rama istiden sista perioden och vinner med den enda handen jag hade AK.
Har 9850 och är en av ca 540 spelare som får spela dag 2 (1912 startande).

Nu ska jag vila foldarmen :-)




Inga kommentarer: