måndag 29 juni 2015

Dag 13 - söndag 27/6

Vaknar tidigt och vi drar till the Mob Museum som ligger ett par hundra meter från hotellet.
Dom att 22$ inträde men det visar sig vara väl investerade pengar. Dom har tre våningar med allt om maffian och alla dess tjommar. En massa bilder, text och videoskärmar. Efter 2 timmar har vi ännu inte kommit igenom hela men vi får skynda oss lite då vi ska äta nått innan turren börjar.
Kan iaf rekommendera alla ett besök på the Mob museum men se till att ha iaf 3 timmar på dig.

Vi hinner med en burgare på Binions som även denna gång är gratis (betalas med poängen på Binions kortet). Sen kör vi (ej Tobbe) Binions kl.2 turre. Det blir 195 startande och nästan 7k dollars i första pris. Tyvärr åker Anders ut ganska tidigt men Pekka och jag kämpar vidare. Har en KK ibörjan men får inget betalt på den. Hittar AA och ställer en short som höjt och han steksynar med 66 och jag vinner den. Får byta bord om hamnar på samma som Dan Glimne men nu är det dyrt och har inget spelbart. En stund senare kommer även Pekka till svenskbordet och det blir matpaus med 53 spelare kvar. Vi käkar chilisoppa även den tas på poängkortet.

Blinds är 2000/4000 ante 500 och vi har runt 30k så det är bara att dega in. Jag ställer och plockar upp blinds sen får Pekka byta bord och tyvärr åker Dan ut. Jag blir tvungen att syna mörkt när en short ställer på min BB. Han har 5 4 och mina Q5 håller. Sen hittar jag AK när en tjej ställt med AJ och även den vinner jag. Har nu medelstack på 100k och allt känns ok med 35 spelare kvar.

Hör bakom ryggen att Pekka åkt ut med färg mot kåk och fyrtal. Efter nästan 7 timmars spel får jag min tredje bästa hand i turneringen JJ. Höjer upp och får en syn av en ny snubbe på bordet som har mer marker än mig. Flopp A 3 4 jag c-betar och han lite mer än dubblar och här får jag känslan att han kan vika ett lite sämre A och jag ställer in. Men han synar ganska snabbt med AQ och jag är ute.
Självklart ett dåligt spel men det är bara 18 priser så var ändå ett bit kvar till pris.

Lite tiltad sätter jag mig nästan direkt på cg för att spela 2 timmar då får man 30 dollar tillbaka om man spelat turneringen. Hinner väl vara med ett varv innan jag tappar stora dela av stacken. Även denna gång på tveksamt spel. Jag höjer upp med J T klöver och bara BB synar.
Flopp A 9 5 jag c-betar och han synar. Turn K (nu är det två klöver på brädan) och han betar och jag synar. River klöver 9 och han checkar jag betar och han ställer in. Han har mindre än mig men jag synar och han visar 55 för kåk. Tar min små marker och växlar ut direkt och ännu mer tiltade drar jag till min favoritmaskin från igår.
Helt sjukt så klonkar jag på den idag oxå och tar tillbaka hela cg inköpet och lite av turren.
Man kanske ska byta från poker till turmaskinerna :-)
Imorgon ska vi lämna Four Queens och checka in på Orleans.






Inga kommentarer: