fredag 19 juni 2015

Dag 3 - torsdag 18/6

Vaknar som vanligt lite tidigare än det var tänkt. Men vi drar till Walmart för att handla dryck och lite tilltugg att ha på hotellrummet. Sen blev det en pizzabuffe på Cicis som ligger nära Walmart.
Riktig gott var det och kan säkert bli ett återbesök.

Lassar ur grejerna på rummet sen är det poker dax på Golden Nugget som ligger granne med vårt hotell. Det är en 150$ turnering med 12k marker och 30-45min perioder.

Jag får en helt ok start och ligger några tusen plus på dom första nivåerna. Har haft AK, QQ och JJ så ett bra kortsnitt. Ser ju så mycket dåligt spel och folk åker ut till höger och vänster men jag får inga marker. Får byta bord ett par gånger och är nere på runt 10k och tyvärr är Pekka utslagen.
Jag höjer upp med 8 7 och en short ställer in och jag blir tvungen att syna. Han har A 5 och jag drar in en stege på rivern. Tobbe åker ut på bordet bredvid och jag ser "fel" och synar en höjning med 5 2 och floppen kommer 3 2 2 och han går allin och jag blixtsynar och har nu över 20k.

Korttorkar fortsätter och har nu spelat över 4 timmar med 4 4 som bästa hand. Anders åker ut och nu får sugfiskarna hoppas på mig. Ser en flopp med A3 och floppen kommer AA5 turn 10 river 7 och en tjomme slänger in 9k och jag synar såklart och han visar K hög. Nu har jag 33k men blindsen är höga och kör några varv utan händer. Sen när jag förlorar med JJ på A hög brädan (han visar A9) så är jag short. Försöker hitta en läge att få i degen innan det är matbreak men hittar inget. Blir en philly cheese steak på Golden Nugget. Lagom mätt och 7bb så är ju bara att få in degen innan jag har BB.
Fick bli K7 och AQ synar och jag är ute på plats 50 av 228 spelare.

Andres och Pekka kör cg men Tobbe och jag relaxar lite på rummet man är ju fortfarande trött efter resan så strax efter midnatt blir det sängen.
Imorgon blir det troligen inge poker då jag ska ladda för WSOP debuten dan efter.

Inga kommentarer: