måndag 26 maj 2008

Västerås Open finaldag + klubben

Finaldag i Västerås Open och pengarna ska fördelas. Vinnaren får 62k. och det är sju priser.
Av 49 startande är vi nu 21 spelare kvar och jag ligger väl runt plats 16-17 med min stack på 12.5k..
Jag lottas in på bord 3 där är det ingen storstack och bordet ser ut så här.
1. Fredrik Tapper 2. Sören S 3. Hish 4. Andreas L 5. Jag 6. Gezer 7. Mattias H
Får en ok start och spelar upp mig till 14-15k. Har gått ungefär en timme och blindsen är 300/600 50 ante. Tyvärr har Tobias L och Andreas L åkt ut och det är 18 spelare kvar.

- VARNING - Nu kommer en mycket dåligt spelad hand. Läs om du orkar

Jag får AQ mot lilla blind och Hish på knappen höjer till 1900
Funderar en stund på att ställa jag har ca 14k. Men väljer att bara syna.
Flopp Q 6 5 jag slowspelar med en check, han checkar oxå
Turn 7 jag slowspelar igen (stort misstag) han checkar
River 7 nu gör jag ett misstag till och satsar 4000 för att få det att se ut som att jag köper potten men jag får svar direkt då han går all in............. jag har 8k kvar och potten är på 21k.
Gör nu mitt största misstag och synar. Tanken var bara att han inte tror jag har en Q efter att ha checkat flopp och turn. Trodde ju inte så mycket på att han skulle ha en 7:a
Men efteråt är det ju så enkelt det klart han har en 7:a !
Han visar upp K7 och jag är ute.

Ja vad har jag lärt mig. Kanske att man inte ska slowspela för länge när man är ganska shortstacked och sen bjuda in motstånden att klonka bra. Dåligt att ge bort hela stacken i det läget.

Lite tiltad tar jag mig snabbt till klubben och hinner precis komma med i 300kr bounty turneringen. Spelar rätt ok och tar mig till finalbord bland annat genom att tagit en bounty då jag slog ut Anders AA med mína JJ , flopp J hög och markerna åker in.
Lyckas ta mig ITM och åker som fyra med 88 motQQ.

Slaskar cg och där får Anders vinna med AA mot mina AK.
Blir lite nätspel och det går ok slutat på plus.

Nu ska det laddas stenhårt inför GP finalen kommande helg. Ska bli kul att vinna min andra GP titel

Inga kommentarer: