lördag 24 maj 2008

Västerås Open Dag 1A

Lämnar Hallsta vid kl.17.30 och efter att ha hämtat upp Dennis på vägen. Är på plats i god tid innan k.18.30 och amälan går bra trots att dom gärna hade flyttat alla efteranmälda till lördagen.
Men alla får spela och vi är många HPK spelare. Tillslut blir det 34 startande och hela 17 är HPK spelare !

Jag hamnar på ett bord med i ordning 1. Jag, 2. Helena 3. Wojtek 4. Joge 5. Fredrik Tapper
6. Kerra 7. Viktor Engström 8. Dennis J 9. Mattias H
Vi är alltså 6 HPK spelare på samma bord.

Strukturen är 10000 marker och 40min perioder
Blinds 25/50
Jag får en brutalt dålig start då jag redan i andra handen tappar nästan 1.5k
Har AA och höjer till 200 en syn av Fredrik. Flopp 4 5 A (två spader) jag betar 300 och får syn.
turn spader 5 och han betar 800 jag tilt synar då jag tror han har färgen.
river spader 7 och det blir ner checkat och han visar KQ i spader.

Är som minst nere på 7.8k innan jag vinner en hand med 10 9 hjärter där jag möter Viktor.
Flopp A Q 3(två hjärter) och jag synar 600. turn 9 check check
river 10 och jag betar 1200 och får en steksyn. Jag vinner och är tillbaka på 10k

Lite senare får jag 10 10 och höjer till 525 (bb 150) får syn av Kerra
Flopp 3 9 9 jag betar 900 han synar
turn 9 jag betar 1500 och han synar.
river 7 jag betar1500 igen och han känner sig tvungen att syna
Jag vinner med 10 10 mot hans 4 4 och nu har jag 14.5k

Samma läge lite senare då jag höjer till 600 (bb200) och Kerra synar.
Flopp K J 2 , jag har 99 men väljer att inte satsa här så det checkas till turn
turn x han betar ut och jag viker. Kerra visar 2 2 så skönt att jag inte gjorde något dumt där.

Tappar lite marker då jag inte träffar något med AK och AQ.
I pausen efter 5 spelade perioder har jag 10075 och vi är 22 spelare kvar.

Sett ur HPK synvinkel så var det en otroligt dålig start på turneringen.
Efter 2 timmar är det bara HPK spelare utslagna och först ut var Benny J sen Fredrik N och David A. Lite senare åker Daniel Z, Kerra och Anders E (han tappade 9.5k í första perioden med KK mot floppat tvåpar med 76).
Innan dagen är slut har även Wojtek J, Jörgen A, Helena L, Pekka K och Juhani N fått lämna tuneringen.

Bordet ser lite annorlunda ut nu när det åkt lite spelare.
1. Jag 2. Sören S 3. Joge 4. Fredrik Tapper 5. Mattias H 6. Viktor Engström, 7. Dennis J 8. Ryssen

Jag får en bra start efter pausen (blinds 150/300 25 ante) då Dennis höjer till 900 på min BB.
Som alla vet så försvarar jag ofta min BB så även denna gång :-)
Jag har AQ. Flopp 2 7 8 check, check, turn A och Dennis satsar 1000 som jag dubblar och han synar. River 2 och jag satsar 2000 och han synar. Min hand håller.

Ett varv senare händer något mycket ovanligt jag får en walk trots att jag har Dennis och Ryssen före mig. Tyvärr så vänder jag upp och visar min hand, KK !!
Är ju som en badbeat.

Senare får jag QQ på knappen och höjer upp till 1025. Joge på BB tycker jag har höjt hans BB ofta, vilket jag kanske gjort men jag har haft bra kort oxå ;-)
Så Joge som är short ställer in och jag synar.
Han har K7 spader och floppen är två spader men som tur är så klarar jag både turn och river utan K eller spader.

Nu har jag 21k i marker och ligger bra med. Men tyvärr tappar jag en hel del mot Mattias H.
Jag höjer med JJ och han slår om på bb med 3000 till. Jag synar och det kommer en låg flopp. Han satsar 4000 och jag får steka länge men viker ner. Kändes som han hade KK och enligt honom hade han det.

Är nere på 16k där sen får jag inga spelbara händer utan blindsen tuggar på.
På blinds 250/500 50 ante bryts spelet för dagen med 16 spelare kvar.
Jag har 12450.
Det är fem till HPK spelare kvar dom är Sören S 19k, Dennis J 19k, Tobias L 15k, Andreas L 10.5k, Mattias H 9.5k (han tappade en 35k pott).
Medel är på drygt 21k.

Kortsnittet för dag 1 är väl ok hade dom fem högsta paren 1 gång var.
Men vinner bara med QQ och 1010, förlorar med AA och JJ. Sen en walk ! med KK.

Spelet fortsätter på söndag kl.13.00
Hoppas kunna dubbla upp då är jag med i matchen

1 kommentar:

RG sa...

Det var ju helt sickt! Du höjde ju typ 9/10. Mkt sjukt att du har QQ när jag väl spelar. WP iaf!

Joge