fredag 23 maj 2008

Onlineligan finaler

Dax för ännu en uppdatering, börjar nästan bli lite väl ofta nu :-)

Har varit onlineligans live finaler i lokalen.
Först på onsdagen spelade dom som hamnade på plats 2-6 totalt.
Vi blev bara 4st då en lämnade återbud

Ganska snabbt åker Fredrik ut då han är short och ställer mörkt men mina 10 10 håller.
Sen blir det en långdragen historia på 3 spelare , jag , Vesa och Mats
Ett tag har en jag en bra chiplead och jag höjer upp med A8 då går Vesa som är short all in.
Jag känner att jag måste syna och han visar upp K5 men klonkar en kung.
Nu byter vi plats och jag är short.....
Blindsen är på 500/1000 när jag ställer med A6 och Vesa synar med 99 som håller och jag är ute... Lite senare vinner Vesa allt med 22 mot A9.

Torsdag och livefinal för plats 2-10.
Ett återbud och vi är 7 spelare. Men det visar sig sen att Calle inte heller kommer men hans stack blindas bort. Jag spelar ganska bra och är nog chipleader på lite över 20k
Har KK i tidig position så jag höjer till 850 (bb300) får en syn av Pekka K.
Flopp 6 7 8 jag checkar och han betar 1500 och jag gör min checkraise med 3000 till.
Pekka börjar snacka och frågar om jag har set men han går iaf all in med 5300 till.
Hmm vad ska jag göra nu ?
Potten är på ca 16.5k och det kostar 5.3k att syna.
Jag synar iaf trots att jag är ganska säker på vad han har..... jag säger det innan han visar korten att du har AA och det klart han har dom.
Jag förlorar och ligger nu sist med ca 8.5k

Men bara nån hand senare lyckas jag få bra betalt av Lars K då jag får in färgen på rivern, han får stege på turn, så jag dubblar upp.
Flopp var J 8 3 (jag har KQ hjäter) turn 7 (Lars har 10 9) river låg hjärter
Lars K får bara drygt 1k kvar och åker i nästa hand.

Lite senare ställer Mats W in efter flopp KQ3 bara klöver
Han har ca 5k och jag chansar och synar med K9 (en klöver) han visar AK íngen klöver.
Även denna gång sitter mitt färgdrag nu redan på turn och Mats är ute.

Nu har jag bra med marker och är chipleader.
Lyckas stjäla (inte ofta jag gör det) Calles big blind några gånger.
Sen är Peder all in och jag har glömt händerna men jag synade iaf och fick även den gång in hjärter färgen :-)

Vi är nu fyra kvar och jag höjer rätt ofta (har såklart bra händer hela tiden).
Fredrik J synar och flopp är AQ8 jag har A8 och Fredrik Ax och det blir all in.
turn K och river Q....och delad pott.

Bara nån hand senare så får jag AA och reraisar Fredrik och han ställer all in det blir blixtsyn av mig :-) Mina AA står mot AK och nu är vi bara 3 kvar.
Jag har 71k av 84k i spel. Höjer till 3.5k och Pekka ställer all in ca 12k och syn av mig med AK han har 10 2. Kung på flopp och jag slår ut Pekka.
Nu är det bara jag och Calle (som inte är på plats) kvar. Han har bara 900 kvar och på skoj kör vi sista handen där mina AJ slår Calles 62.

En seger till, det känns nästan overkligt !

Nätspelandet har oxå gått rätt så bra sista veckan så man kan inte whina för mycket nu.
Dessutom hörde en person av sig efter mitt förra blogginlägg om stejk till Västerås Open.
Så nu är det klart jag kommer att spela Västerås Open och då helst ikväll fredag.
Ska se till att jag är på plats tidigt och anmäler mig.

Är alltid kul med lite större turneringar.
Rapport kommer senare

Inga kommentarer: