onsdag 21 maj 2008

En framgång men flera utdragningar

Ja äntligen en vinst !
Spelade Tournament of Champions på klubben. Det är en dealers choice turnering endast öppen för spelare som vunnit en KM titel i år. Vi var 14 spelare som "kvalat" in.
Nu händer en lustig och helt unik händelse som man kanske aldrig mer kommer få uppleva :-)
Spelarna lottas på tre olika bord och turneringen startar. Men för mig är det lite speciellt då jag är den enda som kommit på mitt bord....jag spelar alltså helt själv mot fyra stackar.
Jag får blanda, ge och höja en hel del :-)
Som tur va så kommer Fredrik N efter ca 10 min så vi är iaf två på bordet som spelar.
MEN
Det visar sig att Fredrik inte har tid att spela så han går all in i varje hand !
Efter ca 10 händer plockar jag upp AA och han ställer som vanligt och jag måste ju syna och AA står mot hans A8 (han fick ett hålstegdrag på turn).
Nu är jag återigen själv mot tre stackar och dessutom har jag dubblat upp, en ganska bra start.
Jag får jobba själv på mitt bord i runt 30-35min innan ett annat bord bryts och jag får två "riktiga" spelare til mitt bord. Har under tiden lyckats bygga upp min stack till ca 22k.

Lyckas behålla en del av stacken och tar mig till finalbord med ca 20k. Där är Eric C stor chipleader med ca hälften av alla marker i spel. Men jag har en bra period och lyckas vinna en hel del potter och efter att ha haft lite tur mot Eric är jag chipleader med 3 spelare kvar. Jag har över 80% av markerna. Heads up mot Torbjörn har jag ett bra övertag som jag lyckas hålla i.
Så jag vinner för andra gången ToC !

Nu är det slut på det roliga och resten av det här inlägget kommer handla om utdragingar.

Spelade den sista GP turren innan finalen och jag har iskalla kort men vinner en duell med AK mot AQ sen blindar jag ner mig och när jag ställer med 44 möter jag AA och är ute på plats 13 av 43. (Det var ingen utdragning iaf...)

Har spelat två satellier till Västerås Open.
I den första spelar jag stabilt och har inte gjort ett enda misstag när vi är fyra spelare kvar och jag är chipleader. Vi spelar om en plats och nästan 3k i andra pris.
Blinds 800/1600 och jag höjer till 4000 på sb men bb (som är short) ställer all in så jag viker efter lite stekande. Nästa hand på knappen och jag höjer igen till 4000 och sb synar bara och bb viker. Floppen är K hög och jag ställer men sb viker och visar AJ ! Varför ställde han inte på den preflopp ? Jag hade såklart AA :-)
Direkt handen efter jag höjer igen till 4000 från utg. Alla viker till BB som är chiptvåa och ganska snabbt ställer han all in.
Jag har AQ och bb är en ny spelare som jag inte spelat mot tidigare. Han har ca 100o marker mindre än mig typ 30k mot mina 31k (ca 95k i spel totalt).
Vad ska jag göra ?

Jag väljer efter en lång stekning att han tror jag är ute på turn då jag höjt tre raka händer. Så jag synar och han viker upp KQ klöver
Floppen kommer med A första MEN två klöver.
Turn blank
River såklart klöver och TILTEN är total.
Så här i efterhand kanske jag skulle lagt mig där.........


Den andra satelliten spelades igår på klubben och det är 2 platser på spel. Vi är 16 kvar av 19 och blinds är 200/400 och Benny har precis kommit till bordet och utg höjer han till 6000!!
Jag sitter på cutoff och har 13k och ser ner på QQ
Vad ska jag göra ?

Benny har över 20k men jag sätter honom på en hand han inte vill spela typ 10 10 , JJ eller AK.
Benny gillar verkligen inte JJ så det är en hand som han skulle överspela.
Jag ställer iaf in min 13k och han synar med JJ
Floppen A högt med två spader
Turn spader
River spader och Benny får färg !
TILT !
Hade QQ vunnit hade jag varit chipleader
Frågan är bara om jag kanske skulle lagt mig då jag ligger på medel och blindsen är låga......

Jaha då var chansen borta för mig att spela Västerås Open..........
Men det klart skulle någon vilja stejka mig så kanske jag skulle spela ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Blinds 800/1600 och jag höjer till 4000 på sb men bb (som är short) ställer all in så jag viker efter lite stekande"


LOL, vad hade du och hur mkt mer kostade det

Anonym sa...

Jorge, jag tycker du gör rätt i båda fallen med att syna. Ska du vinna eller bara vara med till slutet och bli short....du gör ju bra read på benny( inte så svårt iof med den höjningen ;)). Men sen är det ju ren otur att de inte håller. Kan inte oddsen för hur många ggr du vinner i dessa lägen men AQ mot KQ och QQ mot JJ är du ju stor favorit iaf. Inget felspel! Fortsätt att våga syna!

Även jag vill ju veta om du hade bättre än 94o(vet ju att du gillar den ;)) i den dolda handen?