onsdag 16 april 2008

Pre Tallinn

Ja jag vet att jag borde uppdatera oftare men den här gången lovar jag inget.
Vad har då hänt sen förra gången ?

Jo en massa poker såklart.På klubben rullar GP ligan och Onlineligan för fullt.
Även en massa KM event i olika spel.

När det gäller GP så har det verkligen gått illa för mig ingen seger och knappt ens på pallen. Men ett antal finalbord har det blivit och i poängväg har jag nästa 600p vilket är helt ok. Dessutom är det tre deltävlingar kvar så kanske kan jag avancera upp till iaf topp5 ligger på 13:e plats nu.

Onlineligan som i år spelas på Pokerstars började väldigt illa men missade finablord. Men den senaste tiden har jag tagit två andra platser och nästan alltid till finalbord. Ligger såklart en bra bit efter toppen men iaf på en respektabel 4:e plats totalt. Men det är 5 deltävlingar kvar så allt kan hända.....

I KM eventen som vi nu kört 13 av 15 så har jag gjort en bra grej som ingen gjort på klubben tidigare. Jag har försvarat ett titel från året innan då jag lyckades bli Klubbmästare i Sökö 2008.Men alla dom andra KM spelen hr gått illa och har bara två pallplatser.

Resultatmässigt så var februari en bra månad men mars var en riktigt dålig månad (precis på plus).

April är kanske årets viktigaste månad för då spelas SM i Poker i Tallinn Estland.
På klubben körde vi satelliter sen januari för att kvala in sig till klubbens stora satellit till SM. Den spelades den sista mars och vi var 14 spelare som gjorde upp om 3 platser till Tallinn. Tyvärr hade jag iskalla kort och åkte ut på 8:e plats. Fredrik, Tony och Pekka tog platserna.
MEN
Jag gav inte upp utan bestämde mig för att satsa hårt på onlinekvalen till SM.
Började med ett kval där jag kom 4:a av 5 spelare (1 plats till SM)
Sen körde jag en 2$ turnering med 2 platser till SM på 121 spelare då kom jag 5:a
Satellit på Mansion med 3 platser till SM och 13 spelare. Jag åkte ut som 4:a..............
En satellit till med 5 platser på 35 spelare där kommer jag 8:a förlorar med AK mot K10.Helt otroligt jobbigt med att alltid vara så nära.

Hoppet är nästan i praktiken ute med en vecka kvar tills Main Event i Tallinn startar.
DÅ ringer min mobil och det är Gary från Mansion som berättar att en av dom som kom före mig då jag var 4:a med 3 platser inte är svensk och inte får spelá SM. Därför vill dom ge mig ett paket med hotell och startavgift !!
Gissa om jag blev glad :-)
Så otroligt SKÖNT !!!!!!!!!!!!!

Nu är ju tanken att jag ska försöka blogga lite från östeuropas Las Vegas Tallinn.
Hoppas kunna komma med lite bilder oxå.

Inga kommentarer: