måndag 28 april 2008

Post Tallinn

Jaha då var man hemma igen tillbaka till verkligheten.......
Men först lite om sista dagen i Tallinn och båtresan hem.

Vi checkar ut kl.12.00 och i kön har jag Birgitta och Christer Johansson bakom mig dom är väldigt trevliga och det blir lite småsnack om turneringarna.
Efter att slängt in bagaget i bagagerummet på hotellet så drar vi ner på stan.
Vi kommer i speciellt långt innan vi ser en uteservering i solen och där fastnar vi i flera timmar.
Det blir lite dryck och analys av gårdagens turnering med mera.

Gårdagens SM tvåa Loc Ly går förbi och jag hinner iaf gratulera honom till bra spel.
Lite senare kommer Dan Glimne och hälsar på väg ner mot centrum.

Klockan närmar sig 16.00 så vi går till hotellet och tar en taxi till båten.
Incheckning går ovanligt smidigt och vi är snart inne i hytten. Där relaxar vi lite innan vi går upp och kollar om det finns nå gott att äta. Eftersom vi har eek kvar så bestämmer vi oss att bränna det på Ala Carte restaurangen och en trerätters med vin till. Smakar mycket gott och det går åt en hel del eek :-)

Blir lite taxfree varor innan det är dax för poker och en 200eek sng. Vi träffar Anders Lindbäck aka vetgirig så vi är 4st som spelar. Jag slaskar snabbt bort mina marker för att gå och se Abba showen ;-)
Anders E vinner före Pekka.

Blackjack spelet funkar inte alls och jag gular alla min eek där.
Helt utan cash så frågar några sthlm killar och vi inte ska köra en 100:- sng 10marker var.
Jag lånar 100:- av Pekka och det blir bara jag och dom två som kör.
Dom två har båda varit med i Poker SM men jag vet inte namnet på dom.
Jag kör över dom och vinner efter lite klonkar så har du 200:- i kassan.

Vid kl.03.00 börjar Anders och jag köra lite hu och han har sån tur och han vinner alla.
En sak som jag märkte mitt i natten var att dom har WLAN på båten helt gratis.
Man skulle såklart ha grindat lite där. Träffade på en spelare (wiseguy) som satt och körde sng på Stars.

Blir bingen och sover rätt illa innan högtalarrösten talar om att det är 1.5h timme kvar till Stockholm. Vid 10.00 glider vi av båten och kl.13.00 är jag hemma igen.

Sammanfattning av hela veckan:
Nära...... Jag är nära pris i flera turneringar (sat och terminator).
Otur..... Har mycket otur i cashgame då jag förlorar ett 90-10 och ett 80-20 läge i stora potter.
Roligt..... Jag hade grymt kul och träffade en hel del kul personer.
Rutin..... Har fått rutin från en större turnering och dessutom har man ingen respekt för "namn" spelare.
SM....... Måste man ju bara spela igen nästa år !!

Inga kommentarer: