måndag 7 september 2009

Dag 22 - Venetian 168 spelare

Vaknar upp och inser direkt att det här är sista dagen och sista chansen att klonka något i Vegas.
Redan timmen innan start drar vi till Venetian för att regga oss i god tid innan då dom räknar med mycket folk då det är långhelg i Usa. Blir en äggmacka innan turren start så man är riktigt spelsugen sen.
Hamnar på samma bord som Susie Isacs som för mig är helt okänd men var en hel del som verkade känna igen henne
http://en.wikipedia.org/wiki/Susie_Isaacs
(Spelade rätt länge med henne men blev inte imponerad av hennes spel)

Får en grymt bra start då jag slowspelar KK och floppen kommer K hög.
Killen som höjt upp innan floppen betar ut och jag slår om igen (gjorde det i en pott tidigare mot honom och vann) men nu slår han tillbaka och jag bara synar. Turn x och han satsar 2k som är halva hans stack jag steker men tror han ska syna om jag ställer så ställer in men han viker och spar sina sista 2k.
Är med och ser en flopp med 43 och floppen är J 5 2 (två hjärter) och jag synar. Turn A och nu blir det action en snubbe betar 400 en slår om till 1500 och jag slår upp det till 4k.
Första snubben går all in för 4.1k den andra New York gubben viker två par och säger typ högt att han är säker på att jag har 4 3 :-)
Jag synar upp 100 till och han visar upp färgdrag och rivern är hjärter och han får potten på 11k.

Startstacken är 7500 marker och jag har just förlorar en 11k pott i första perioden men har ändå lite över 8k. Efter första perioden stänger man för sena anmälningar och det blir 168 spelare.
Strax innan första perioden är slut ser jag kanske det sämsta spelet någonsin som får hela bordet att se ut som fågelholkar.

Kommer in en ny spelare och han hamnar UTG och första handen vill han spela.
Han lägger i en 25 marker för syn och redan då märker man att han har nollkoll.
Dealern säger såklart direkt till att det kostar 50 och han fummlar in en grön 25:a till.
En spelare höjer till 250 och får två syn innan det är dax för utg igen och han vill nog syna men lägger in en 1500 marker så det blir en höjning :-)
Spelaren som höjt (snubben jag vann med KK mot) är short och ställer in för 1800 totalt och alla synar. Flopp är 9 8 7 och spelare bredvid mig satsar med K 10 in i en tom sidopott och utg synar en annan viker. Turn 8 och spelaren med K10 satsar igen och utg synar.
River 7 och nu har ju inte utg så mycket kvar så spelaren med K 10 chansar och ställer in dom 1250 som utg har kvar. Men utg synar och det är nu folkholkarna och hakorna ramlar i bordet när utg visar upp 6 2 ! LOL !
(Killen som var short vinner potten med AQ)

Efter tre perioder har jag runt 13k och det känns helt okej. Får en del hyffsade händer och har en bra image på bordet då jag vinner nästan varje pott jag är med i oavsett om jag är tom eller inte så var det bara att beta och vinna potten ;-)
Bygger på stacken fint hela tiden och när jag sen träffar set med 22 på flopp K Q 2 så får jag allt av en snubbe som har K 2. Har lite över 35k efter 6 perioder. Tyvärr har Pekka åkt ut men vi andra tre är kvar.

Nu är vi nere på tre bord kvar och med 18 priser ser det rätt ok ut för att iaf komma ITM.
Tobbe är short och åker tyvärr ut på plats 24.
Går rätt snabbt ner till 18 spelare kvar och man är ITM men nu är målet 1a priset på 6500 dollar. Med 14 spelare kvar och blinds 1500/3000 ante 400 höjer utg innan mig upp till 9k.
Jag har 55k och ser ner på JJ väljer att pusha in allt och alla viker till utg som börjar steka.
Han har runt 70k och väljer att syna 45k till KQ off (!).
MEN konstigt nog så håller min JJ och nu har jag en fin stack på över 110k.

Anders går lite upp och ner på det andra bordet men otroligt nog tar vi oss båda två till finalbordet. Vi har ungefär lika mycket ca 120k var det är drygt 1.3 mille marker i spel.
Så vi ligger väl runt 4-6 plats av 10 på finalbordet.
Planen är att låta några småstackar åka ut och sen kanske få till en deal då det är en hel del cash att spela om. Men alla småstackar vinner sin all in dueller och det börjar kännas jobbigt.

Har ju iofs inte haft en enda spelbar hand så har inte kunnat gjort något ändå. En spelare åker ut så vi är 9 kvar när jag får 10 10 utg har 87k och blinds är 2k/4k blinds 500 så jag ställer in allt.
En snubbe med mindre marker synar med AK. Flopp x x A ...... TILT
Turn 10 (!) lite gladare kan man säg
River x och jag har en bit över 150k.
Nu åker det ut några småstackar och vi är 6 kvar.

Dax att ta upp snack om en deal då det är 16k dollar kvar att fördela.
Men ingen verkar sugen och chipleadern vill spela vidare så blir inget.
Tyvärr går Anders 10 10 in i Q Q och han åker ut på plats 6 och får 1k dollar.
Jag försöker igen att ta upp deal snacket men ingen hakar på så jag släpper det igen.
Känner iofs att det endast är en av dom andra fyra som är kvar som är okej spelare.
Jag ligger 3a i chipcounten en gubbe har knappat spelat en enda hand har nu 46k kvar och ställer och båda dom med mest marker synar.
Otroligt nog håller gubbens 55 och han tripplar upp.
Lite senare ställer han igen nu med 150k och båda med mest marker synar igen !
Den här gången träffar han set med 66 och tripplar upp igen nu är han chipleader med 500k.

Nu ställer jag på SB mot BB som är shortast men han visar A och viker. Jag hade 10 4 :-)
En kille höjer upp till 50k (blinds 6000/1200 ante 2000) och jag hittar JJ och ställer in mina 120k han synar med AA och jag är ute........
Lite surt att "bara" komma 5a och att det inte blev en deal som det nästan alltid blir i Vegas.
Fick iaf 1200 dollar och det gjorde susen men en placering bättre hade gett 1800 dollar och jag hade gått plus på resan.
Men man ska absolut komma ihåg att jag vann 2st coinflips på vägen fram till 5e platsen och det är inte ofta man gör det.

Vi drar och käkar resan sista buffe på Terribles, den satt gott efter 8 timmars pokerspel.
Sen blir det till hotellet för att göra ett besök på toppen för att se Vegas by night.
Vid midnatt börjar jag packa ner allt eftersom vi ska checka ut kl.05.00 och man vill sova lite innan så är det skönt att ha allt packat inför morgondagen.
Somnar in vid ett tiden och nu känns det verkligen som om resan är över.......

Inga kommentarer: