måndag 7 september 2009

Dag 21 - Last day @ Caesars

Blev sovmorgon till runt halv fyra :-)
Näst sista dagen i Vegas och planen är att spela kvällsturren på Caesars för att sen köra kl.12 turren på Venetian sista dagen.
Innan kvällen så provpackar jag lite och det borde gå bra att få med allt i två skapligt stora väskor plus ryggsäck som handbagage.
Vi funderar på att käka lite "frukost" innan turren börjar men ingen av oss hittar Angus suget så vi hoppar över det. Går och kör lite slots istället men blir inga vinster.

Dax för sista turren på Caesars för den här resan. Jag har ju varit utanför pengarna i varje turre där men ändå hoppas man ju att det ska ändra sig.
67 spelare och jag hamnar på samma bord som Tobbe. Han får en bra start och har snabbt en stack på 17k. Jag är ganska kall och får inga träffar men håller stacken runt starten på 10k.

Blindsen är 200/400 ante 50 när Tobbe höjer i tidig position till 1100, jag har JJ och synar det gör även en snubbe bakom mig.
Flopp K Q J och Tobbe checkar och det gör jag med och snubben bakom
Turn 9 och nu checkar vi igen men snubben betar 2k och Tobbe viker men jag vill gärna se ett kort till.
River J ! och jag checkar mitt fyrtal och snubben bakom säger all in det blir en äkta Hellmuth syn av mig ;-)
Han har 10 10 och jag har hans marker :-)

Vårt bord bryts och jag hamnar på samma bord som Anders som är lite short.
Tyvärr åker han ut i en coinflip på plats 23 strax efteråt åker Pekka ut på plats 20 med QQ mot J10 då floppen är J 10 x.

Blindsen börjar känns då jag har runt 20k och spelar en hand rätt illa i det här läget.
Jag har SB och alla viker till knappen som synar 1600 och jag väljer att syna upp. Gubben som är short checkar på BB. Flopp 10 6 4 (två klöver) rundcheck
Turn K och rundcheck igen
River klöver 2 och nu väljer jag att beta 2.2k då ställer BB in för 4k till och knappen viker.
Ja jag har spelat den riktigt illa, skulle ställt preflopp eller iaf satsat på turn.
Men ska jag syna hans all in på 4k till (har 17k i stacken) ?
Normalt skulle jag nog syna men gubben var ju så tight så jag viker då jag tror han har nån bigblind hand som 4 2 eller 5 3.

Åker några spelare och vi är 14 kvar med 9 priser och både Tobbe och jag är med men med småstackar. Blindsen är nu 1k/2k ante 300 och jag har runt 13k och lilla blind.
Alla viker till mig och det klart jag ställer med det mesta här.
Har J 5 men spelaren på BB är den som slog ut Pekka och han steksynar med K 2.
Ingen av oss träffar och jag är ute på plats 14.

Som tur är lyckas Tobbe ta sig till ännu ett finalbord och slutar på 8:e plats så det blir lite sugfisk pengar iaf :-)
Blir bingen direkt när vi kommer hem för att ladda hårt för sista dagen i Vegas (måste det vara en sista dag)

Inga kommentarer: