fredag 4 september 2009

Dag 19 - Card dry

Uppe med tuppen för att spela Venetians kl.12 turre.
Blir 87 spelare och jag hamnar på ett bord med rätt ok spelare, inga stora fiskar iaf.
Är helt utan bra kort och håller mig levande då jag vinner med JJ efter låg flopp.
Får byta bord och plockar där upp 10 10 som jag vinner en större pott med.

Nu är det tre bord kvar och vi har alla HPK spelare kvar men med ganska småstackar.
Pekka åker ut och strax efter åker Anders på en jobbig utdragning med JJ mot A 10 som får färg och Anders ute.
Två bord kvar och Tobbe är short och får lämna strax innan pausen.

Jag har 13.5k och blindsen är på 1000/2000 ante 300 vi är 9 spelare runt bordet.
För att ha nån chans att ta mig till finalbord måste jag dubbla upp snabbt och helst innan jag har blinds.
Bestämmer mig för att ställa så fort som möjligt när alla foldat till mig.
Direkt i första handen får jag chansen då 3 spelare för mig foldar och jag tar den såklart.
Låtsas kolla på korten och ställer in allt, alla foldar till BB en gubbe som steker nu då det kostar han en stor del av hans stack att syna.
Men han synar med AJ och jag får slänga upp min hand som är 5 3 och det blir inga mirakel då floppen kommer J J 2.....
Ute på plats 17 (9 priser).

Klockan är strax efter kl.17 och vi har inte käkat nått än idag.
Ändå är man inte speciellt hungrig men vi bestämmer oss för att testa Saharas kl.19 turre och då käka deras buffe innan.
Som vanligt är men en dålig buffe ätare då men redan efter en halv tallrik känner sig nöjd.
Första gången vi kör Saharas kl.19 turre som är deras klart populäraste med 91 spelare ikväll.

Jag kännner direkt att det inte kommer bli min turre. Får inga kort så börjar spela A9 med A flopp men förlorar det mot en runner runner stege.
Vinner en liten pott med 7 2 då jag floppar färgen.
Har sen halva startstacken kvar då jag ser en flopp med KQ och floppen är Q J 10.
Orkar inte vika och vi blir tre spelare all in en har Q6 (!) och en har K9 och jag drar rätt dött.
Gör rebuyen och får 2k till att slaska med och sen är det paus efter 1 timmes spel.

Är ju inte mycket att vänta på med typ 2k kvar så slänger in det med K9 och får syn av A 10 och jag är ute.
Pekka åker oxå snabbt ut men dom andra får vi vänta på.
Tobbe åker när det är 3 bord kvar men Anders har en jättestack och tar sig till finalbord.
Där har han en hel del bra kort och en del tur med klonkar.
Det slutar med en deal när dom är 3 spelare kvar och Anders är stor chipleader så han får klart mest deg.
Första riktiga klonken för Anders och det blir 1200 dollar, skönt för oss sugfiskar.

Inga kommentarer: