måndag 27 juli 2009

Barcelona dag 1

Söndagen den 26/7 är dagen efter klubbens Summer Bigstack där jag spelade rätt så illa och trots 25000 i startmarker var jag ute på plats 26 av 44. En enda gång var jag över startstack det var då jag vann första handen med 10 10 och fick blindsen.
Ähh glömmer den turren och forsätter där jag började alltså söndagen den 26/7 och jag ska ut och resa.
Zlatanland väntar alltså Spanien andra stad Barcelona !

Jag och Calle ska åka ner och spela EMOP Barcelona.
Men redan på söndagen tog vi RyanAir från Västerås till Girona.
På flygplatsen träffade vi en annan pokerspelare och bloggare (kom tillbaka med bloggen) Joge som oxå ska ner och spela plus lite semester med flickvännen.
Resan gick på under 3 timmar och den spanska värmen slog emot oss när vi lämnade planet kl.21.00 på kvällen och +28 grader.
När vi fått väskorna så tog vi en buss in till Barcelona centrum (Girona ligger 9 mil ifrån),
Mörket föll snabbt och vid kl.22.45 var vi framme och helt utan karta är det svårt att hitta till hotellet. Vi käkade en falafel sen gick vi en runda och tog en taxi till hotellet. Väl där började vi med att checka in sen blev det en öl innan vi kollade in rummet. Det var ett fint rum och nätet funkade. Vi packade upp somnade väl runt kl.03.00. Det var dag 1 i Barcelona......

1 kommentar:

Anonym sa...

Nice att du bloggar! Det är mer än jag orkar men jag bjuder iaf på en miniblogg då:

http://twitter.com/yourstruly123

Joge