lördag 16 maj 2009

Oops I did it again :-)

Jaaaaa jag gjorde det igen !!
Vann en plats till SM i Tallinn på NordicBet i söndags.
Det var 26 startande och 3 platser på spel.
Vi var hela 6st från klubben som la upp 200 euro och kämpade om SM platserna.

Turnering började illa då jag snabbt tappade ner till 2800 från startstack 3500.
Kommer inte ihåg hur men spelade lugnt och tog min chanser när dom kom.
Dubblade upp till runt 7500 och då blev det finalbord
På finalbord var vi hela 4st HPK spelare men tyvärr åkte Mattias H och Dennis J på plats 9 och plats 8 (Jag slår ut Dennis som är short med mina KK).

Sen åker Pekka Ko på plats 6 och på slutet är vi 4st kvar och 3 platser att spela om.
Det är ganska jämt då stackarna är på 20-25k.
Jag har QJ på knappen och höjer upp och SB synar
Flopp är Q 8 3
Då betar han ut 4.8k och jag börja steka har runt 14k i stacken.
Varför betar han ut ?
Jag tror jag leder så funderar på att bara syna men väljer tillslut att gå all in.
Han blixtsynar och visar upp KQ.......
Vilket mörker jag faller rakt ner i ett svart hål. Det ska alltså bli en fjärde plats och 0kr i belöning.
MEN
På turn kommer J och river är blank och jag dubblar upp !
Helt plötsligt svävar jag på rosa moln då platsen i praktiken är klar.
Det blir paus och direkt efteråt åker small stacken på 1,1k ut.
DET ÄR KLART !

På måndag åker jag båt till Talllinn med dom andra tre som kvalat in via klubben satellit (Kribba,Juhani och Pekka Ko).
Vi spelar dag 1A på onsdag

Återkommer med rapporter direkt från SM i Tallinn

Inga kommentarer: