tisdag 19 maj 2009

Framme i Tallinn

Nu är jag på plats i Tallinn och redo för SM 2009.
Under hela båtresan över pölen snackade vi om att det vore kul om någon spelade Omaha SM.
Så när vi var installerad på hotellrummet körde vi en satellit på 3 personer. (jag,Kribba och Juhani). Vinnaren spelar SM med en addon (men vi delar eventuella prispengar på 3 pers).

13k i startmarker och 15min perioder på 3 spelare betyder bra spelutrymme.
Förste man att åka efter en dryg timmes spel är Juhani som har KKxx mot Kribbas AAxx.
Så där har Kribba en storledning som blir ännu större när han har kåk mot min färg.
Jag är då nere på 3,3k mot hans 35.7k.
Då dubblar jag och sen vänder matchen och efter 2.5h spel så vinner jag.

Så nu laddar jag för Omaha SM som börjar om ca 1h

Återkommer senare med rapport

Inga kommentarer: