onsdag 11 mars 2009

Pre BP

Japp det tog tid men blev frisk tillslut.
Tyvärr var jag inte alls bra när EPT ligan skulle avgöras.
Men spelade stabilt, bra (ett par misstag) och koncentrerat. Tog mig till finalbord där jag bara hade en tanke det var att vinna turneringen och ligan. Hade ca 25k låg bra med och med 6 spelare kvar ser jag ner på dagens bästa hand KK. Anders som är short med 12k ställer in före mig och jag steksynar för eventuellt få med nån mer i potten. Det lyckas då Juhani ställer in hela sin stack och han täcker mig, bara för mig att blixtsyna. Korten visas Anders K10 och gissa vad Juhani har ?..... Jo det klart han har AA och inget häjlper mig är ute på plats 5.
Rami grejar sen platsen stort GRATTIS och lycka till i San Remo !

Dagen efter är det satellit till Unibet Open i Budapest jag har inte kvalat in via någon av våra satelliter så funderar på om det är värt 2.5k att försöka vinna.
Det krävs 10 spelare för att vi ska kunna skicka en spelare till Ungern.
Om jag spelar så är det precis 10 spelare så jag ställer upp.
Turneringen börjar bra och jag bygger säkert upp en stack med bland annat ha haft AA en gång men fick bara lite betalt på den. Efter att Benny vunnit en jättepott mot Kribba och Calle så leder han stort när vi är fyra spelare kvar (jag,Anders,Benny och David J).

Benny börjar blöda marker till höger och vänster och då kommer duellen med stort D.
Jag höjer upp på knappen och David J på BB ställer in. Vi har ungefär lika stora stackar (jag har 2k mer) och den som vinner potten blir chipleader. Jag har JJ och steker en del men inser väl att det är svårt att lägga den när vi bara är fyra spelare så jag synar. David J visar upp AK och innan vi kör byter vi 10% om nån av oss kommer till Ungern.
Floppen kommer K x x turn x river J !!!!!!!!! tror knappt det är sant.......
Lite senare dubblar Anders upp mot Benny och sen slår jag ut Benny och vi är två kvar.
Jag har ca 85k och Anders 65k vi tar en paus och snackar om en deal.
Vi kommer fram till att Jag vinner och spelar Unibet Opem men Anders får en gratis resa till Budapest plus en hög procent i mig.
Grymt kul att få spela en storturnering i Europa.

Formen sitter i dagen efter då jag vinner onlineligan efter en lång heads up mot Bengt B.
Supertorsdag och hela 33 spelare. Jag får en drömstart och har 50k redan efter 4 perioder.
Får även många kommentarer om att jag spelar annorlunda, kanske har dom rätt ;-)
En skön pott var ju när jag har 2 3 och efter flopp 2 3 6 åker degen in mot 88 och jag vinner en fin pott. Slår sen ut chiptvåan i turneringen då jag floppar två par och han bluffar på alla gator och ställer på rivern där jag synar och har ca 120k.
Är chipleader när finalbordet börjar men där tappar jag och det jämnar till sig.
När vi är 3 kvar har alla tre ungefär samma stack. Då förlorar jag en coinflip mot Robert på rivern och min turnering är i praktiken över åker sen ut som 3:a och David A vinner !!

Lördagen den 28/2 och klubbens första pokergala där vi delar ut priser för prestationer under 2008. Tyvärr vinner jag bara ett pris Årets Ballong 2008.....inget pris man vill ha kanske :-)
Efter gala spelar vi en turnering där jag får en fin start redan i tredje handen händer detta:
Jag har QQ men synar bara när Pekka höjer även Micke L synar.
Flopp 3 5 6 check till Pekka som satsar 1k Micke och jag synar.
Turn Q och Micke betar ut 2.7k jag steksynar för att få med Pekka men han viker.
River x och Micke checkar jag ställer in och han steker men synar tillslut med 33.

Tar mig till finalbord och där funkar spelet mycket bra och stacken ökar hela tiden.
Vinner tillslut hela turneringen efter en lång heads up mot Magnus En.
Pokerformen är ju grymt bra just nu

Måndagkväll 2 mars och onlineliga igen och dagen efter ska vi åka till Ungern.
Åker på två gryma smällar och åker ut före finalbordet.
Utdragningn nr 1 i en jättepott på 11k mot mördaren jag har QQ och flopp typ 6 6 2 (två ruter)
Allt åker in och han har AJ ruter. Turn 6 och jag har kåk, river A och han vinner........
Med 1.3k kvar ställer jag med AQ och Robert tycker A7 är ett monster och synar.
Flopp två klöver och turn klöver och han får färg och jag är ute.

Inte direkt rätt uppladdningen inför Ungern

Inga kommentarer: