onsdag 2 januari 2008

Las Vegas dag 20

Jörgen dag 20:

Vaknar av telefonlarmet kl.04.40 och känner mig helt slut och har feber.
Men efter kl.05.00 ska vi checka ut och dra till flygplatsen.
Sveper i mig en RedBull som kanske kan ge mig lite extra energi.
Vi checkar ut via tvn och tar en taxi till flygplatsen.
Sen ska väskorna vägas in och jag vet ju att min är blytung och mycket riktigt så ligger jag över gränsen. Den väger 62 och max är 50 pounds så det blir en straffavgift på 50 dollar.
Det blir en snabb frukost på BurgerKing sen är vi ombord på planet till Philladelphia.
Jag lyckas sova en del på planet och snart har det gått 5.15h och vi är framme.
Vi vandrar genom terminalen till nästa gate och får vänta 30-40 min innan vi får gå på planet till Frankfurt. Resan över Atlanten tar runt 8h och jag sover en del men kollar även lite på några filmer. Klockan är 05.40 när vi landar i Europa och Frankfurt. Där är det dåligt skyltat men vi hittar ändå rätt tillslut men tiden går och vi är lite stressade. Men ca 10 min innan avgång är vi på planet till Arlanda. Jag har ju dragit på mig en jobbig hosta och det är riktigt jobbig under resan till Sverige men lyckas ändå sova en stund. 100 min senare landar vi i Sverige.

Efter en del väntande så kommer tillslut allt vårt bagage på bandet och går ut till Leif som skjutsar oss till Sollentuna där min bil står. Strax efter 12.30 lämnar jag av Anders och Pekka i Västerås och lite för kl.13.00 är jag hemma igen.
Förkylningen är nu i högform med feber/snor/hosta och ont i halsen.
Finns inte en chans att jag ska orka med att spela Alternativa KM på klubben som jag verkligen laddat för. Blir sängen från kl.14.00 och jag går upp 19h senare...........

Vegas resan är över och det kanske var min bästa semester någonsin !
Jag gick troligen runt 1500 dollar back på spelet men det beror mycket på WPT kvalet och turneringen på Wynn (highroller fredagen). Sen hade jag ju en hel del otur i viktiga lägen.

En sak är jag helt säker på: Las Vegas kommer jag besöka igen !!

2 kommentarer:

RG sa...

Tack för bloggandet! Har läst i några nätter nu och det har varit roligt. gg wp!

Neverbluff sa...

Kul att du hittat hit.
Man ser ju gärna Anders världsrekord på 60 meter fler gånger :-)