onsdag 2 januari 2008

Las Vegas dag 19

Jörgen dag 19:

Sista dagen i Vegas inte alls kul..... Vaknar med en konstig känsla av att inte må bra.
Tar på mig en långärmad tröja och vi drar till Caesars för att käka lite frukost innan spelet.
Det får bli pizzaslice och det smakar väl ok. Kl.12.00 startar turneringen en 330 dollars med 10000 startmarker. Turneringen börjar försiktigt för min del men med flera idioter på bordet så blir det action och en åker till och med ut i första perioden. Jag ligger stabilt runt 10-12k när jag får byta bord. Där får jag AK som jag slowar och bara limpar med. Flopp AK7 det checkas och turn Q (dubbla färgdrag) jag betar 2/3 pott och får en syn. River A i spader vilket ger en färgchans. Han betar 3000 av sina 7000 och jag steker lite J och sen höjer jag 5000 till och han synar och jag får visa upp kåken med AK. Har runt 20-21k nu och är bra med.
Nu börjar jag frysa (det är kallt i lokalen) och känner mig inte nå vidare men tur att jag tog en långärmad tröja iaf. Anders åker ut tidigt i turneringen men Pekka och jag är med länge.

Blindsperioderna går och jag har inga spelbara kort så blindar ner mig en hel del.
Med bara 2 bord kvar så ligger jag illa till med runt 10-11k kvar MEN Pekka är chipleader på det andra bordet med ca 70k !
På knappen ställer jag blint och BB funderar länge men synar med A 10 och jag säger att jag inte kollat än och slänger upp AQ ! och jag dubblar upp till 21k. Samtidigt hör jag från det andra bordet att Pekka förlorar en jättepott med KK mot två andra spelare med JJ och 55 båda dom träffar på floppen. Lite senare tappar Pekka även en storpott med QQ mot A 10.

Går väl en stund till sen är Pekka ute på plats 14.......
Jag får inga spelbara kort och blindar ner mig till 10-11k igen och nu är det 1000/2000 300 ante och vi är 12 spelare kvar (7 priser, 1:a pris 6400 dollar).
Finns ju ingen tid att vänta på korten längre så jag väntar bara på att få vara först in och helst med rätt spelare på BB. Läget kommer och jag ställer med K5 med SB hittar syn med AJ som såklart håller och jag är ute på plats 12 efter 7.5 timmes spel.
Tror faktiskt det här var den turneringen under hela resan som jag hade sämst kort. Är ju synd att man inte kunde få lite flyt på slutet.....

Efter turneringen känner jag mig riktigt krasslig och det känns att förkylningen är på gång.
Jag fryser och är febrig. När vi är tillbaka på rummet så lägger jag mig direkt i sängen med kläderna på och sover. Turneringen på Sahara är jag tvungen att ställa in och det gör även Pekka och Anders. Vi måste ju packa väskorna och det visar sig inte var helt lätt. Efter mycket pusslande så lyckas jag efter mycket besvär få ihop båda väskorna. Nu är det midnatt och kl.05.00 ska vi checka ut och dra till flygplatsen. Så det blir till att sova och jag behöver ju verkligen samla kraft för att orka med hemresan.


Pekka dag 19:
Ceasars: $330, 10 000 i startchip och 57 startande – sista chansen att klonka ikapp utgifterna. Jag betar agressivt i rätt lägen, hänger med på drag då pottodsen medger. Stacken byggs upp stadigt. AE ligger hela tiden under sin startstack och sitter så småningom med JJ där han betar ut hyfsat. En motståndare synar, och floppen är låg med två ruter. Q på turn, motståndaren checkar och AE går all in - bara för att bli synad och utslagen av motståndaren som sitter med Q. Jag får ett allt bättre grepp om bordet, och blir kallad ”Swede”. Stacken är klart över medel då vi byter bord inför tre bord kvar.
Ett fyrverkeri av bra kort avlöser varandra: Tre AK, AA, en stege – allt inom 20 minuter. Jag tar utt några spelare, och jag ligger i chiplead med drygt 70 tusen.
Jag höger ett 4000 bet till 12 000 mot en ensam motståndare som har hälften av min stack. Denne går all in, och jag tvingas folda AT. Jag synar två dyra all ins. Den första är med KK som preflop möter JJ och 55. Båda träffar setet! Bronsmedalj i det mötet. I det andra har jag QQ och möter AQ som träffar A, vilket gör mig god tvåa i potten. Jag har helt plötsligt hamnat i all in mode med KT sittandes på BB. Jag går all in och synas av asiaten mot vars all in jag foldade tidigare. Han sitter med AA och floppar A...
Om jag någonsin får en tråkigare avslutning på en turnering, hoppas jag att det dröjer länge. Jörgen klarmrar sig fast någon hand till, men hamnar sedan utanför pengarna han också. Kan sammanfatta med att det blev mycket spel på tre veckor, att en kortare vistelse hade lämnat för mycket av stan osedd, och att jag gärna återvänder. Möjligen kan man välja en tid på året då det är lite varmare, men ändå utan att tajma in den värsta hettan. Oktober månad kanske.

Inga kommentarer: