lördag 8 september 2007

Ta ett skott

Igår torsdag spelade jag en HPK Open satellit på klubben och intresset var stort hela 25 spelare som gjorde upp om 3 platser. Jag fick som vanligt inga spelbara händer och låg väl runt startstack i första pausen. Men annars var det en massa action på dom andra borden då 4 spelare åkte ut under första kvarten !
Lyckades helt utan kort ta mig till finalbord efter att bland annat vunnit med 6 3 mot AQ :-)
På finalbordet är blindarna höga och var tvungen att chansa lite eftersom jag var så iskall.
Hade inget flyt och åkte då jag ställde med A7 på knappen och BB har QQ.

Blev lite cashgame efter det och vi spelade ett bord med bara Omaha 5-2 med 5/5 i blinds.
Som vanligt blev det sjuka potter och sjukast av dom alla var sista potten då 2 spelare ställer all in preflopp och jag ställer in hela min stack på floppen där jag träffar kåk och triss på den andra.
Får en syn på min all in och det är 3 olika potter att vinna.
Men som vanligt i det där spelet så håller ju inte min kåk då det kommer ett A på river som gör att AA får högre kåk och en knekt på den andra som ger JJ kåk.
Tur i otur är att jag iaf vinner 75% av potten mot den som synade mig på floppen.
Men huvudpottten delas mellan AA och JJ..... Tappade väl ca 1k på dom riverkorten.
Slutar iaf lite plus så man får väl vara nöjd :-)

Idag fredag har jag grindat lite NL 0.50/1 cashgame 6 manna bord.
Resultat i cg är nog lite plus, runt 80 dollars.
Men jag spelade även, för första gången, en Rounder nivå 3 som jag lyckades åka ut först i.

Har nu spelat poker i lite över 3 år (startade i aug 2004, under OS-Aten).
Kanske är det dax att iaf en gång testa NL 1/2 nivån.........
Vad tycker ni ?

Tror kanske att det finns både bra och dåliga spelare på den nivån.
Men jag har hela tiden spelat efter mina bankrulle krav på runt 30 inköp på varje nivå.
Jag är kanske lite annorlunda när jag kör en bankrulle per pokersite.
Har ju inte 30 inköp på den aktuella siten för 1/2 vilket är 6000 dollar.
Funderar iaf på att gå in med kanske halva inköpet där, 100 dollar, bara för att säga att jag iaf har testat det en gång :-)

Imorgon lördag kanske jag tar ett skott......men det känns inte riktigt likt mig :-)

Inga kommentarer: