torsdag 20 september 2007

Pressen

Känner lite press nu då till och med Barbafish har börjat skriva i sin blogg igen ;-)
Ett tips på en mycket läsvärd blogg är Turbo T som just nu bloggar direkt från Las Vegas. Läs den !

Vad har då hänt senaste veckorna ?

Det blev inge skott...........
Jag gick så pass bra på 0.50/1 så kunde inte sluta spela där :-)
På a 2.5 timme lyckade jag gå 360 dollar plus.
Spelade på ett eller ibland två bord samtidigt.

Söndagens GP3 och jag fick till det lite bättre och lyckades ta mig till finalbord.
Kom på 5:e plats efter att åkt ut med K7 spader, flopp 5 6 7 /två spader.
Jag gick all in och Hannu blixtsynade med 3 4. Det kom ingen hjälp och jag åkte med gick iaf 400:- plus. Hoppade upp från 33:e plats till 18:e plats i GP ligan.

Måndag och onlineligan deltävling 3.
Hade inga bra kort men lyckades ta mig in på pallen och en 3:e plats. Jag behåller ledningen total. Har tänkt att göra det restan av säsongen.

Resten av veckan gick både upp och ner men slutade nog på ett litet plusresultat. Åkte bland annat på en 4:e plats i en satellit till HPK Open.

Lördag och en riktigt usel dag på 0,50/1 cashgame backar en hel del. Tur att jag inte körde på högre nivå ;-)

Söndag och GP dax igen. Hamnade på ett vilt bord med många som gärna fiskar. Lyckades plocka på mig lite marker och var med när vi slog ihop det till 2 bord kvar. Började bli lite short efter att ha lagt A 10 då Fredrik S höjt till 6000 på turn , bordet var A K x x , han visade upp K J sen , tilt !
Hade iaf runt 12k kvar och får AQ i tidig position jag ställer in allt men Kenneth på synar och han har AA.
Men kors i taket jag har tur ! och får in en hjäter färg på rivern.
Bara några händer sensare tittar jag ner på AA och höjer lite men Dennis vill verkligen bli av med allt så han går all in. Blixtsyn av mig och essen håller :-)
På finalbordet blir det ganska tajt spel i väntan på att komma ITM.
Jag spelar stabilt och kommer tvåa efter Tony L.
Det gav +1900 och lördagens usla spel på nätet kan lätt glömmas.

Dessutom avancerade jag från 18:e till 5:e plats i GP ligan. Nu satsar jag på att gå upp i topp på nästa turnering.

Onlineligan på måndagen och helt iskalla kort tills jag åker ut på finalbordet med AA...... Spelade dom försiktigtoch åkte och bestraffades hårt. Ute på en nionde plats men fotfarnade i ledning totalt.

Badugi turnering på klubben och inga färdiga händer alls på flera perioder.
Jag försöker köpa in ala Eric men det funkar såklart inte för mig.
Tar mig ändå till finalbord och åker på 5:e plats.
Spelar lite cg sen och går lite plus.

Idag torsdag är det dax för ännu en satellit till HPK Open men vet inte om jag ska spela. Har ju redan 2 platser.
Dessutom så ska jag arrangera en av Sveriges största weekend turneringar i schack fredag-söndag på Brukshotellet. Just nu med 115 anmälda spelare.
Så det kommer bli pokerfritt i helgen.

1 kommentar:

Tiltmaster sa...

Hej, jag undrar varför du inte skriver oftare? Om spelet på klubben och så :) Jag är inte 18 än så får väl inte komma ner själv och spela antar jag ? :( Men lycka till med spelandet!