lördag 11 augusti 2007

Efter klonk kommer tilt

Blev inte mycket spel varken tisdag eller onsdag då jag besökte Täby och kollade på lite schack.
Men på torsdagen var det dax för en satellit på klubben till HPK Open.

Jag spelade stabilt hela turneringen och hamnar på finalbordet med en skaplig stack.
Väl där håller min JJ mot Bennys AQ och sen slår jag ut Pekka Ko med 99 mot hans 66.
Med fyra spelare kvar så var mörkarna höga och spel om ballongen. Jag låg sist ett tag fick hela tiden bra kort på sb mot Lars K på bb så kunde vinna många potter där ;-)
Det blir Lars K som åker ut på ballongen mot mig med AJ mot mina K5.

Sen lyckas jag dubbla upp mot Juhani med AK mot hans AJ och lite senare åker Monica ut på tredje platsen. Därmed har jag en plats i HPK Open.

Spelade en del cashgame 2/4 Holdem/Omaha och det går bra och vid 04.00 slutar vi och jag har runt 1k plus. Så en riktigt bra torsdag.

Nu till den tråkigare tilt fredagen
Jag spelar iofs rätt illa på SS och förlorar rätt mycket på Omaha.
Byter sajt till NordicBet och kör Omaha 0.50/1 spelar går ok men sen försvinner hela stacken i en enda hand.......
flopp 4 7 8 jag har 65 och kör pott får en syn.
turn 3 och han pottar ! (jag synar bara)
river K i klöver och det är nu tre klöver på bordet.
Han trycker i den sista och jag måste ju syna (pott 300 dollar)... och han vinner på färgen.....TILT

Dessutom kör jag en del på Mansion där jag lyckas förlorade med QQ mot K6 i en jättepott.
Senare förlorar jag i en satellit med QQ mot 33.
Riktigt mörker just nu och sällan jag förlorat så mycket på en dag......

Lördagen fortsätter i fredagens tilt mode.
Jag förlorar mycket i Omaha på SS.
Åker ut i första handen på Mansions 20k med QQ som jag ställer med då en höjt och några synat. Fisken som höjt synar med A7 och belönas med A på rivern.

Nu försöker jag ladda om och ta igen lite ikväll för att sen vara otiltad till morgondagens Sommarserie på klubben.

Inga kommentarer: