fredag 17 augusti 2007

Bättre en rövare i Polen än en polare i rö.......

Söndagens Sommarserien blev ingen rolig turnering jag åkte ut på 11:e plats helt utan att få några spelbara kort.
Dubblade upp med J 10 efter flopp A K Q men sen spelade jag bort hela stacken i en hand.
Blinds 300/600 jag har ca 10k. En limp och en höjer till 2.5k och jag får något av tokspel i hjärnan och trycker in keramiken med AQ. Alla foldar fram till han som höjt och han steker länge men synar tillslut med AK.....gonatt.........

Vet inte varför jag fick för mig att göra det spelet kanske för att AQ var min bästa hand i turneringen. Men även att han som höjde hade gjort det en del gånger innan. Var iaf ett dåligt spel och jag kommer inte göra om det :-)

Av bara farten så tiltade jag snabbt på 500 i Omaha 5-2 på cashgame bordet.
Sen blev det bara Holdem på ett bord och jag hade en intressant hand mot Pekka Ko (som vanligt). Vet inte om jag kommer ihåg handen exakt men ungefär så här gick det till.

Pekka Ko höjer till 25:- preflopp och flera synar och jag tar en tilt syn med 10 8 hj
Flopp 8 9 J
Pekka Ko satsar typ 52:- eller nått och det blir bara jag som synar.
Turn 4
Pekka Ko satsar 275:- ! jag steker och steker och steker har ca 620 i stacken men jag tar synen.
River 3
Pekka Ko ställer mig all in för 335:- och jag vet inte varför men jag synar med hela min stack
Jag har ju bara par i åttor.
Pekka Ko visar upp 10 6 så jag vinner med par i åttor :-)

En sjuk hand och jag hade ju aldrig synat mot någon annan spelare men Pekka Ko har jag ju haft en del sjuka dueller med

Lite senare floppar jag toppset med 88 flopp 8 6 5
Pekka Ko ställer in degen och jag synar. Det är inte hans dag då han har 55 och jag vinner med 88.
Tillslut lyckas jag iaf gå 900 plus på Holdem (tack Pekka Ko).

Annars har jag inte mycket att rapportera om i veckan.
Går lite plus varje dag. Mansion 100k på tisdagkvällen blev rätt jobbig. Hade KK, AA, KK under dom första 10 minuterna men lyckas förlora med KK mot ett set så tappar halva stacken.
Åker sen ut under andra timmen.

Under onsdagen så tar jag över och spelar åt Peder på hans Mansion konto. Det är en 10k garanti och jag lyckas efter nästan 3 timmars spel komma på 3:e plats. Bland annat efter att ha vunnit med AK mot AK där jag klonkar in färgen :-)

På onsdagkvällen spelar jag en till 10k garanti på Mansion och åker på 14:e plats när jag tror jag ska dubbla upp med KK men går rakt in i AA, flopp K 4 A , turn x, river A....

Torsdag och HPK Open satellit på klubben. Jag har ju redan en plats men spelar ändå.
Går ganska stabilt och tar mig till finalbordet. Väl där åker jag ut i andra handen.
Utg får jag AA och höjer upp till 1900 men Kribba i mitten position synar alla andra lägger.
Flopp x 9 Q jag checkar och hoppas han ska satsa men han checkar oxå.
turn K jag checkar han satsar 1400 i en pott på 5k men jag kan ju inte lägga mig har 7.5k i stacken som jag ställer in han blixtsynar.
Han har fiskat med J 10 och har stegen och jag är ute.

Nu startar uppladdningen för GP PREMIÄREN på söndag.
Jag hoppas verkligen på en bra start och en bunt med GP poäng redan på söndag.

Till sist en liten kommentar om rubriken till det här inlägget. Jag ska på kryssning till Polen nästa vecka så det kommer bli pokerfritt några dagar, klarar man det :-)

2 kommentarer:

Nicklas sa...

Vafan åker man till Polen på kryssning av alla jäkla skithålor på jorden? :)

Koivulainen sa...

Man åker till Polen på förtäckta "schackresor", vi vet ju alla vad alla dessa kulturutbytesresor går ut på egentligen.