lördag 12 december 2009

Tallinn dag 1

Framme i Tallinn igen vet inte hur ofta jag varit här men säkert över 15 gånger.
Fredagsturren i Superweekend slår nytt rekord med 157 spelare !
5000 i startmarker och 30min perioder.

Jag får en bra start efter floppat en stege med 76 mot en dansk.
Ligger stabilt första timmen på mellan 7 och 8.5k.
Har sett flera dåliga spel på bordet och flera har åkt ut.
I tredje perioden impar jag i sen position med 75 och vi är 6st som ser floppen 7 5 3 (två ruter)
En ung finne betar ut 725 i en 1200 pott alla viker till mig och jag slår upp det till 2k men då en annan finne på knappen allin med 7.4k och den första finnen viker.
Hmmm känns som en fold men finnen är rätt ny på bordet och har tidigt synat en allin med över halva sin stack med KJ.
Om jag synar blir potten på nästan 17k kostar 5.3k att syna.
Är lite rädd för set men tar synen och han visar 55......rullgardin.......

Har sen 600 i pausen efter 3 perioder. Blinds är 150/300 och jag får in degen med AQ och tripplar upp till 2k. Kanske finns det en chans att vända ?
På lills blind ställer jag med Q8 och BB synar med QJ
River 8a och han ska ge mig marker då en annan säger flush och han vinner på det och jag ute på plats 110.

Med 18 spelare kvar och 15 priser är Christer P vårt sista hopp
Återkommer med rapport imorgon

Inga kommentarer: