söndag 28 december 2008

Söndagens Spel

Innan dagens spel så måste jag ju nämna lite om gårdagen.

Bigstack på klubben och vi blev 44 spelare. Jag hamnade på ett ok bord som kanske skulle kunna ge lite marker om man inte hade iskalla kort.....
Såklart får jag nå grymt kalla kort.
Vinner en hand på dom första 3 perioderna (1.5h).
Det är med 10 9 där jag turnar en stege och checkar den till rivern där Amir betar med färg och parat bord så synar jag och vinner potten. Vinner 2 händer till innan pausen efter fem perioder (2.5h). Har då 17.5k i pausen.


Efter pausen är det fortfarande iskallt och får efter 2 perioder byta bord och hamnar på bord 2.
Blinds är nu 400/800 och jag har blindat ner mig till 12k. Under första varvet höjer Dennis min BB och jag viker men sen gör han samma grej på andra varvet. Nu ska jag slå tillbaka !!!
Har AJo och ställer in mina 12k och till min besvikelse blixtsynar han med KK.......mörker........ jag åker såklart ut !
Vet att jag ofta whinnar om kortsnittet men hur är det då ?
Spelade ganska precis 4h i turneringen och hade ETT pocketpar 44 som jag vek preflopp efter raise. Bästa hand var AJ som jag hade 3 ggr.
Jag tycker det är iskalla kort........

Spelade sen cg till kl.06.00 imorse och länge hade vi två dealers bord igång där det spelades tre spel (Holdem,Omaha och 5-2). Det var grym action man såg bland annat en pott på nästa 3k preflopp i Omaha 5-2 :-)
Jag hade ett fint flyt på slutet och gjorde även nån hjältesyn som blev rätt :-)
Gick tillslut 3.7k plus, det var länge sen det gick så bra i cg.

Nu är det endast en speldag kvar på klubben iår. Det är Alternativa KM som kanske är årets roligaste och prestiegemässigt viktigaste dag.
Jag har en tendens att bli sjuk till nyår (2 senaste åren) men nu ska jag vara frisk och vinna allt.
I min värld är KM titeln i Plump störst sen Backgammon. Ska även försöka vinna Hjärter, Kinapoker och Pokerpatiensen. Troligen står jag över Yatzyn.
Allt avslutas i Texas Holdem men den är minst viktig :-)

Nu till SB projektet. Gårdagens spel på Mora gick ju in klockrent igen !
Har nu 3 raka vinster och en fin start på projektet. Rullen har ökat med nästan 5%.

Idag kör jag minst största bet och slänger iväg hela 6.5% av rullen.
Min bank idag kommer från Premier League och tror på Arsenal mot Portsmouth till odds 1.35
Arsenal har mött tuffa lag senaste tiden och spelat många oavgjorda men Portsmouth har gått illa och förlorat. Deras historik säger att Arsenal brukar vinna har 3 2 0 på dom fem senaste.
Bara hålla tummarna för Gunners idag start kl.15.00

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du bloggar ofta igen..Man kanske skulle börja rygga dina sportbet? Kör du dom på SS, NB eller var?

Neverbluff sa...

Nja har nog haft mest tur att jag fått in alla bet. Rygga på egen risk :-) Kör alla bet på Unibet