torsdag 6 november 2008

Oktober fest

Oktober blev en fin pokermånad trots att jag inte hade nå framgångar i HPK Open helgen.
Snabbt sammandrag av några turneringar.

GP 4 (40 spelare) jag lyckas ta mig till finalbord och där dubblar jag upp i första handen med QQ mot Rasmus Å som ställer på SB mot min BB. Sen är jag bra med och efter en del small stack spel med fyra spelare kvar så lyckas jag slå ut fyran. Har då 60k men handen direkt efter höjer Tobbe R upp och jag synar på BB med J 10. Flopp 10 8 7 , jag ställer in direkt. Tobbe börjar steka men hittar syn med KK och dom håller och jag är ute på 3:e plats. Eric C vinner sen turneringen.

Veckan efter är det dax för EPT ligan igen. Nu blev vi 18 startande efter att
Eric C köpt in sig. Jag får en ok start och är snabbt uppe på 17-18k (start 10k).
Sen blir jag helt utan kort och slaskar kanske lite för mycket så är nästan nere på 10k igen.
Kommer inte ihåg korten men tar mig iaf till finalbord med en ok stack.

Finalbord blir en av dom sjukaste man sett på länge då sämst hand vinner hela tiden.
Jag höjer på knappen med KK , Fredrik på SB ställer och BB Juhani N synar ! Jag ställer såklart in allt mot Juhani och han har 77 men Fredrik vinner då hans A träffar på turn.
Jag slår ut Juhani och får ungefär samma stack som innan potten med Fredrik fick 38k i huvudpotten. Lite senare förlorar jag med A10 då jag synar Erics all in med J8.
Är riktigt short men lyckas dubbla upp mig och sen även slå ut Fredrik då jag ställer med 8 6 mot hans AK :-)

Slår sen ut Tobias L med A10 mot hans 33 och lite senare vinner jag en coinflip mot Rami K och slår ut honom. Så var det heads up mot Mr.klonk Eric C. Jag tar en ganska dålig all in med A6 mot AJ och ger honom övertaget. Men hittar KK som jag slowspelar lite och får in allt mot Erics A9 men river A och Eric vinner.
Ändå rätt så nöjd med en andra plats och en bunt EPT poäng.

Dagen efter är det dax för GP 5 men blir en ganska tråkig turnering för min del. Åker på 18:e plats utan att ha varit nära att bygga stack.

Mitt i veckan kör vi en 7 card stud dealers turnering där man kan välja bland dom tre 7 card spelen. Jag lyckas efter en del tur vinna hela turneringen ! (12 startande).
Bra för självförtroendet inför lördagens Bigtsack med gästspelare Micke Norinder.

Lördag och Bigstack med Micke Norinder och Rikard Åberg från Stockholm. Lokalen blir full och vi är 55 spelare. Jag får en grymt bra start då jag synar en höjning+syn med 66 och vi blir fyra till floppen. Flopp Q 6 3 (två ruter) alla checkar till mig i sista position och jag betar 700. Benny direkt efter slår upp det till 2700 , en fold, och Robert S går all in för 8800. Jag ställer ju direkt in min stack för att sätta press på Benny. Han steker länge men viker sen 74 i ruter. Robert visar upp 33 vi har båda floppat set. Turn 5 river 4 och jag dubblar nästan upp till 30k. Tur att inte Benny synade då hade han vunnit och jag haft 3k kvar.........

Bygger upp stacken lite till innan jag får byta bord till bord 1. Där hamnar jag i lite problem med K9 hjärter som jag höjer upp med på cutoff (det händer inte ofta). BB Lars K synar och floppen kommer 4 4 2 jag cbetar och han synar turn 6 och jag får färgdrag och bestämmer mig snabbt för att ställa in allt ! Tyvärr så blixtsynar han med A4 men jag har ju lite klonkingskills så rivern är en hjärter och jag vinner potten och slår ut Lars K.

Har då nästan 90k mer än dubbla average. Lite senare höjer jag upp med AQ och får omslag av Tobias L jag bestämmer mig snabbt för att ställa in och han steker lite men måste syna med sina pocket som tyvärr håller och han dubblar upp.

Blir helt utan spelbara kort tills Tomten och jag spelar en pott med flopp A hög och jag ställer in med AK och han synar med A6 och jag får hans stack.
Med 10 spelare kvar höjer jag SB mot Vesa på BB men han ställer in och jag synar med 77 mot hans 44 och jag vinner. Finalbord !

Jag har lite drygt 100k och ligger i mitten av fältet när finalbordet börjar.
Finalbordet blir ett av dom sjukaste jag någonsin spelat när det gäller bra kort och tuffa dueller.
Blir AA mot KK och sen AA mot QQ där det kommer QQ på bordet !
Jag är helt utan bra kort men får se en masa dueller där sämst hand vinner.
Lyckas bluff bort 30k till Roger då jag ställer efter en 10 hög flopp men han har 1010 så blixtsynar.

När vi är 5 kvar föreslår jag en deal då alla utom Tobias är ganska shorta. Jag har ca 90k med blinds på 5k/10k. Tobias får mest som chipleader vi andra får 4k plus att vi har SM paket, pengar och Tallinnpaket att spela om. Nästan direkt efter får jag A7 på SB och ställer mot Tobias på BB han synar med KJ men jag dubblar upp. Lite senare höjer jag med 77 på knappen och Hannes på BB ställer med AJ och jag synar och vinner. Nu är jag chipleader och sen åker Fredrik J ut och jag slår ut Tobias i en coinflip.
Nu är detr heads up mot Roger !
Jag har 700k mot hans 150k men vi håller på en bra stund då han lyckas dubbla upp precis när han behöver det då han har runt 100k. Men tillslut lyckas jag vinna med KQ och det känns grymt skönt !

Två raka segrar på klubben och äntilgen på väg ifatt Anders i medaljligan plus att jag nu leder poängligan.

I veckan efter kör vi en 5korts dealers där jag tyvärr bara kommer 3:a.
Sen kör vi för första gången en Super Bigstack Turbo turnering på en torsdag. Med 30k startmarker och 12 min perioder. Tror nästan det är nytt rekord med hela 35 spelare på en torsdag. Jag får urusla kort men blindar mig kvar tills vi är uppe på 1500/3000 då ställer jag med 88 mot 10 10 är jag är ute på plats 21.

I söndag var det GP dax igen och får en ok start men ett ganska tufft bord.
Byter sen bord med 16 spelare kvar och har då ca 17k. Men får direkt vika JJ preflopp och sen QQ efter K hög flopp och sen AQ preflopp. Blindar ner mig så man är i all in läge men lyckas vinna några blinds där. Sen hittar jag AA i rätt läge då Vesa höjt upp och måste syna min all in med 44. Jag vinner och har då 28k som jag snabbt förlorar thälften till Tobbe R.
Men med Q 10 lyckas jag slå ut Ola så det blir ett finalbord.

Jag har en av dom minsta stackarna men det är väldigt jämt ingen som har mycket.
Tar en chans att för att slå ut Majsan som har en bounty (extra gp poöng) på sig och jag lyckas vinna den duellen. Med 7 spelare kvar gör jag nog ett av mina sämsta spel på länge. Rami är short och ställer in 7k i tidig position och jag har A7 och väljer att bara syna 7k med 17k till bakom... ?
Lubban som är chipleader synar oxå men Juhani som är sist kvar väljer att ställa in allt ca 30k.
Jag viker då och Lubban foldar oxå. Juhaní har A 10 som slår ut Rami men på bordet var det bland annat två st 7or.........
Nu ligger jag tvärsist med 17k kvar men lyckas sno blinds en gång (blinds 3k/6k).
Snor nångång till och sen har jag en stack över 30k.
Pekka ställer all in för 29k jag har 26k och hittar AK énkel syn. Pekka har sämre ess och jag dubblar upp. Sen åker Pekka på ballongen.

Lite senare tappar jag en 22k till TurKribba som drar ut mig. Men han åker sen mot Micke L (som haft en otrolig tur mot mig ibörjan av turneringen då han synar min all in med 73 och jag har AQ han klonkar 7a på rivern).
Juhani åker ut och vi är tre kvar, Jag har 88k , Lubban 90k och Micke L 70k.
Blinds 4000/8000 och Lubban höjer till 20k jag blixt ställer och Micke foldar och Lubban synar med 66 mot mina KQ. Tyvärr håller hans par och jag är ute på ännu en tredje plats i en GP turnering. Sen vinner Micke hu spelet och turneringen.

När det gäller nätpoker så gick det ok där. Anders och jag spelar bra och plusar ofta.. En gång klonkade vi i en andra plats i en Omaha turre på Stars.
Nöjd med spelet sista tiden och oktober blev en mycket bra plus månad.

November har börjat och nu laddar jag hårt för helgens Lag KM på lördag och GP på söndag.
Sen sista helgen i november drar 14st från klubben till Tallinn för att spela Superweekend där.
Det ska bli grymt kul dessutom råkar jag fylla år den 30:e november så det kan ju firas i Tallinn :-)

Såg att jag missat att rapportera från sommarens resor. Vi var i Tallinn och Prag med en hel del framgångar. Går att läsa om det i HPKs gästbok från sommaren.

Håller tummarna för att Barbafish ska fortsätta uppdatera sin blogg nu för den ska väl inte dö igen ? ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul läsning! fortsätt så. Trevlig med bra månad oxå